Hej der ude. Jeg søger lidt juridisk rådgivning nogle der kan hjælpe her ? Mit problem er at en makker og jeg har et lille firma sammen under hans cvr. Mit problem er at jeg har smidt en god slat penge i det og betalt næsten alle udgifter, han væger at trækkes sig for firmaet og har intet lavet i godt 4 måneder, det var planen at jeg skulle overtage er pr. 1/1 men, nu er han blevet noget sur og har tømt den konto hvor vores penge går ind, og jeg sidder tilbage og ikke kan betale de udgifter som virksomheden har. Der er ikke lavet nogle form for papir på på virksomheden, jeg har dog dokumentation for alle mine udgifter, men man må vel ikke tømme en erhvervs konto ? Håber nogle kan hjælpe her. |
hvad har I sammen. Er det et I/S eller hvad. Du skriver I har det under HANS CVR men det kan man som udgangspunkt ikke - det skulle så være (og er de facto) I/S
Du kan måske dokumentere, at du har overført penge fra din konto til hans konto i så fald - og så kan du tage den derfra. Hvis det er HANS CVR må han tømme sin bankonto alt det han vil - men så er det svært at forstå, hvorfor du så nu ikke kan betale de udgifter virksomheden har.
Er det et I/S så ejer i det fælles - men hvem der må hæve fra konto vil afhænge af flere ting - men er det hans CVR som enkeltmands - så det lyder som om, I har valgt en helt forkert fremgangsmåde fra start, hvilket også klart besværliggør udredningen juridisk.
vh John Hannover