Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtaget rykker for ikke påbegyndt arbejde

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Har ansat et marketingsbureau til at varetage nogle opgaver i mit selskab. I den forbindelse fik jeg besked på, at skulle indbetale pengene før påbegyndt arbejde, da jeg har et IVS. Intet problem, tænkte jeg, og tog herefter på forretningsrejse i lidt over en uge. I slutningen af denne modtager jeg pludselig en rykker, på trods af at de ikke er startet arbejdet (skriftlig aftale, at arbejdet først starter efter indbetaling). 

Jeg indbetaler pengene ved første lejlighed (inkl. rykker), så samarbejdet ikke skal lide overlast. Det er nu mere end 3 uger siden, og opgaven er endnu ikke startet. Har skrevet med dem flere gange, og de nævner hver gang, at de snart går i gang med opgaven, og det har trukket lidt ud ift. tidligere antagelser.

Har allerede indstillet mig på, at opgaven skal annulleres og pengene skal tilbageføres, da jeg synes det er under al kritik. Hvad tænker i, har jeg ret til det juridisk?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:23

DNE:

skriftlig aftale, at arbejdet først starter efter indbetaling. 

Har allerede indstillet mig på, at opgaven skal annulleres og pengene skal tilbageføres, da jeg synes det er under al kritik. Hvad tænker i, har jeg ret til det juridisk?

Står der noget i den skriftlige aftale om vilkår for annullering af aftalen? En sådan aftale gælder umiddelbart forud for købeloven i et handelskøb.

Hvis ikke der er noget i den skriftlige aftale finder købeloven anvendelse, Og umiddelbart, hvis du vil hæve købet, vil du juridisk skulle henvise til § 21 om forsinkelse fra sælgers side. 

Fra Svendborg
Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 36
Fra  Web Content Skrevet kl. 15:25

Hej,

Hvis der ikke står i aftalen noget omkring annullering, så vil jeg anbefale dig at sende dem en mail hvor du skriver at i henhold til aftalen så skulle I opstarte opgaven efter modtaget betaling, da det er mere end 3 uger siden betalingen er fundet sted, og I endnu ikke er påbegyndt arbejdet, trods flere rykker, ses aftalen hermed annulleret fra både jeres og min side. Det indbetale beløb bedes overført retur inden 5 arbejdsdage.

Jeg håber du kan bruge dette til noget - rigtig god weekend!

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 16:55

Du skal nok ikke sende en mail. For så kan være sikker på, at de lige pudselig er begyndt og aftalen ikke kan opsiges. Ring eller mød personligt op, spørg dem først om de er begyndt, er svaret så nej igen, så kan du nævne at du ønsker at opsige aftale. Gør du det omvendt, altså siger at du vil opsige, hvis de ikke er begyndt, risikere du at de løber om hjørner med dig.

Det er mit bedst bud :)

Venlig hilsen og god weekend

Henrik

Fra Svendborg
Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 36
Fra  Web Content Skrevet kl. 18:44

Så længe der ikke står i aftalen at den ikke kan opsiges, så skal du ikke være bange for at de kan løbe fra noget som helst. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)