Det ser super spændende ud :-) |
Fashion-Seller:Niklas Ellegaard Rasmussen:Hvad angår prisen på kampagnen. Afhænger den af den ønskede rækkevidde.
Vi tager 200 kr. pr. 1000 potentielle læser + kampagneoprettelse på 300 kr.
Hvordan udregnes det? I teorien er hele verdens befolkning potentielle læsere, og jeg formoder ikke, at jeg skal betale for alle dem?
Hej Fashion-Seller
Prisfastlæggelsen er faktisk simpel.
Vi tager udgangspunkt i de enkelte bloggers konkrete størrelse, baseret på antallet af unikke besøgende pr. md.
Vi har et system der går ind på deres analytics og henter det gennemsnitlige unikke besøgstal, over de seneste 6 måneder.
Det udregnes således:
( [Antal unikke besøg de seneste 6 måneder] / 6 = [Potentielle læsere] ) * 0,20 = [Pris for sponsoreret indlæg]
Vælger du eksempelvis en blogger med potentiel rækkevidde på 10.000 læsere, er udregningen således:
60.000 / 6 = 10.000
10.000 * 0,20 = 2.000 kr.
Antal unikke besøg de seneste 6 måneder = 60.000
Bloggerens potentielle rækkevidde = 10.000 læsere den 1. måned
Bloggerens pris for 1 x sponsoreret indlæg = 2.000 kr.