|
Fasan er ikke de eneste der bryder skattestoppet. Her er en kopi af min klage til holbæk kommune:
I har d. 3/12-2007 sendt mig en regning på Kr.1030,73 til dækning af Aconto forbrugsafgifter Vedr. Genbrugsplads erhverv, - betaling senest 2/1-2008. Gebyret dækker retten til til at bruge genbrugspladserne for firmaer i 2007. Gebyret er obligatorisk selvom virksomheden ikke gør brug af ordningen. 1) Hvordan kan i sende en regning på en ydelse, jeg ikke en gang var klar over jeg havde? 2) Hvorfor sender i regningen med tilbagevirkende kraft, så jeg ikke har mulighed for at undgå den? 3) Hvorfor sender i en regning på et produkt jeg ikke bestilt, og ikke vil gøre brug af? 4) Hvad er jeres juridiske hjemmel til at udsende sådan en regning? 5) Hvor lang tid løber denne ordning, og hvordan undgår jeg regningen for 2008? 6) Gebyret er obligatorisk selvom virksomheden ikke gør brug af ordningen. Hvorfor det?
Der ca 550000 virksomheder i DK med et Cvrnr. 550000*1030,73=566901500 (566mio) Det har altid (ind til nu)været omkostningsfrit at være momsregisteret. Er det her en ekstra skat, der ikke er fanget af skattestoppet?
Med Venlig hilsen |
Det er lige lovlig kreativ nok. Jeg er glad for at Aalborg Kommune endnu ikke gør det samme, men det er sikkert en stakket frist, før de også lugter fidusen.
Bliv gratis medlem