Hej Amino'er Jeg går og hjælper folk lidt med at lave deres budgetter (rådgiver ikke om, hvad deres penge skal bruges på) og skattekort. Jeg har lidt svært ved at finde en titel? Jeg har læst loven; ¨lovgivning om finansielle rådgivere¨ og jeg mener ikke at jeg hører til under den, da jeg ikke rådgiver om, hvad der deres penge skal bruges til, og hvilke produkter de skal vælge. Så mit spørgsmål er: Hvad må jeg kalde mig? 'Økonomisk rådgiver', Revisor, eller er der andre gode? Og hvilke er beskyttet? Et lille tillægsspørgsmål: Jeg har en ven, som har investeret en lille sum penge, så han skal selvfølgelig have en lille anden af det firma som bliver oprettet. Da vi kun har 15.000 kr ca., til at starte med kigger vi selvfølgelig på, at starte et IVS. Men. I forhold til IVS, så snakker man jo tit om troværdigheden. Min bank er vist interesseret i, at de gerne vil være med til at lave en kredit på 35.000 kr, når de 50.000 kr. skal sendes ind til advokaten, som så stifter firmaet. Mit spørgsmål er så: Når pengene kommer tilbage fra advokaten, så er firmaet oprettet, og kassekreditten som var på 35.000 kr. er væk og der står de 15.000 kr igen (-omkostninger til advokaten). Hvordan er reglerne så, hvis de 15.000 kr bliver brugt og vi ikke ønsker at have firmaet mere, hvad har det af omkostninger for os? Jeg håber at I kan hjælpe. På forhånd tak Mvh |
hvad er det for 35.000 banken vil give som kassekredit - som skal bruges sammen med de 15.000 i IVS? Er det fordi du tænker ApS med 50.000 kr ialt ja så kan banken jo ikke give de 35.000 som kassekredit - det skal så være lån til jer - så alle 50.000 er tilstede - og de må ikke bare hæves af jer igen som løn eller andet?
revisor og økonomisk rådgiver er ubeskyttede- jeg vil mene man skal være ret skrap før man trods alt vælger at bruge termen revisor som tittel - men de gælder jo ikke alle
Husk - rådgivning mod penge KAN give ansvar - og da du måske ikke er 100% skarp i al økonomi - så sørg for forsikring
vh John Hannover