Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min titel?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg går og hjælper folk lidt med at lave deres budgetter (rådgiver ikke om, hvad deres penge skal bruges på) og skattekort. Jeg har lidt svært ved at finde en titel? 

Jeg har læst loven; ¨lovgivning om finansielle rådgivere¨ og jeg mener ikke at jeg hører til under den, da jeg ikke rådgiver om, hvad der deres penge skal bruges til, og hvilke produkter de skal vælge. 

Så mit spørgsmål er: Hvad må jeg kalde mig? 'Økonomisk rådgiver', Revisor, eller er der andre gode? Og hvilke er beskyttet?

Et lille tillægsspørgsmål: Jeg har en ven, som har investeret en lille sum penge, så han skal selvfølgelig have en lille anden af det firma som bliver oprettet. Da vi kun har 15.000 kr ca., til at starte med kigger vi selvfølgelig på, at starte et IVS. Men. I forhold til IVS, så snakker man jo tit om troværdigheden. Min bank er vist interesseret i, at de gerne vil være med til at lave en kredit på 35.000 kr, når de 50.000 kr. skal sendes ind til advokaten, som så stifter firmaet. Mit spørgsmål er så: Når pengene kommer tilbage fra advokaten, så er firmaet oprettet, og kassekreditten som var på 35.000 kr. er væk og der står de 15.000 kr igen (-omkostninger til advokaten). Hvordan er reglerne så, hvis de 15.000 kr bliver brugt og vi ikke ønsker at have firmaet mere, hvad har det af omkostninger for os? 

Jeg håber at I kan hjælpe.

På forhånd tak

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:01

hvad er det for 35.000 banken vil give som kassekredit - som skal bruges sammen med de 15.000 i IVS? Er det fordi du tænker ApS med 50.000 kr ialt  ja så kan banken jo ikke give de 35.000 som kassekredit - det skal så være lån til jer - så alle 50.000 er tilstede - og de må ikke bare hæves af jer igen som løn eller andet?

revisor og økonomisk rådgiver er ubeskyttede-  jeg vil mene man skal være ret skrap før man trods alt vælger at bruge termen revisor som tittel - men de gælder jo ikke alle

Husk - rådgivning mod penge KAN give ansvar - og da du måske ikke er 100% skarp i al økonomi - så sørg for forsikring

vh John Hannover

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 17:31

njr:

Jeg har lidt svært ved at finde en titel? 

Hvad med god gammeldags "konsulent"
Det er en ret bred titel, som er ubeskyttet.

Du kan eventuelt tilføje dit speciale.

Regnskabskonsulent, Bogføringskonsulent osv.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 18:28

Tror jeg ville kalde det enten "privat rådgiver" eller "budget rådgiver"

Som John også lægger op til er det farligt for ens business at kalde sig revisor hvis ikke ens kunder mener man er kvalificeret til det, så det ville jeg nok også springe over.

PS Er der noget jeg hader er det firmaer der smider om sig med flotte udenlandske titler og forkortelser, jeg tror det koster dem kunder ikke at være på niveau med kunden.  

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 19:01

Mr. A:

PS Er der noget jeg hader er det firmaer der smider om sig med flotte udenlandske titler og forkortelser, jeg tror det koster dem kunder ikke at være på niveau med kunden.  

Enig!
Og er det bare mig eller ses det tit?
Der ses godt nok ofte en eller anden lille hjemmeside, hvor der så står eks.: "Torbe, CEO"

Og det er sådan lidt.. Nej Torben.. Du er ikke CEO - Du laver gipsnisser i din mors kælder.. Hmm Confused

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 19:31

Nej det er faktisk ikke så tit på nettet hvor der er hurtig afstraffelse...

Det var mere en kommentar rettet mod mod mellemstore virksomheder der vælger at benytte de samme normer som de store i branchen selv om de henvender sig til et helt andet publikum, jeg mener hvor de stor går efter at "ligestille" sig med ministre og topdirektører, så lyder de samme titler knap så inspirerende overfor en håndværker. Men der var det måske også mere udbredt tidligere?

Jeg tænkte jeg blev nødt til at svare dig Per, men da det ikke er min tråd stopper jeg her. 

Tilmeldt 19. Nov 15
Skrevet kl. 12:02

Tak for alle jeres svar

Jeg fik det skrevet lidt forkert John. Ja, altså et eksempel kunne være, at jeg selv har 0 kr, men banken gerne vil låne mig de 50.000 kr til opstart af ApS. Så mit spørgsmål er: Når de 50.000 kr kommer tilbage, står min virksomhedskonto så i 0 kr? Eller skal de 50.000 kr. være et lån fra en anden konto, hvor der så kommer til at stå minus 50.000 kr. og plus 50.000 på aps kontoen?

Vh

Tilmeldt 19. Nov 15
Skrevet kl. 12:04

I forhold til når jeg laver skattekortet for kunderne, så bruger jeg lige nu adgang med autorisation. Er der nogle regler for virksomheder? Kan jeg altid rette i deres skattekort, hvis de selv indvilger i det?

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13

husk stadigt forsikring for ansvar som virksomhed når du evt retter i kunders skattekort - uanset via autorisation eller de lader dig gøre det sammen med dem 

Om du i virksomheden kan få autorisation så er det jo OK - ellers bør du ikke bruge deres nemID eller tast selv

Tilmeldt 19. Nov 15
Skrevet kl. 19:45

Men hvis der står i ens vilkår, at man ikke tager ansvar for fejl? Så er det vel ikke nødvendigt?

Vh

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)