Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabskapital igennem privatlån

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har spekuleret lidt over noget. 

Jeg har f.eks. 50.000 kr på min private konto. 

Jeg vil gerne starte en virksomhed. (Aps)

Jeg ønsker løbende at tilbage betale de 50.000 kr tilbage på min private konto. 

Men hvis jeg overføre pengene i form af løn til min private, skal jeg betale skat

Men hvad nu, hvis jeg i virksomheden optager et lån på 50.000 kr af mig selv. 

Dvs virksomheden låner 50.000 kr af min private, som jeg løbende tilbagebetaler med f.eks. 5000 kr. pr. måned under gældsforpligtelser. 

Er pengene så ikke skattefrie, fremfor hvis jeg havde indskudt pengene direkte (dvs uden lån) og betalt løn til mig selv i form af personale udgifter, hvor der skal betales skat?

Altså at jeg teknisk set bruger gældsforpligtelser som en slags erstatning for personaleudgifter, og dermed undgår at skulle betale skat for de første 50.000 kr. på den private, da det jo er forekommet som et "lån" ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:35

Det er desværre ikke muligt nej. I så fald vil virksomheden jo ingen egenkapital have, men blot en gæld og en balancesum på 50 t.kr. Pengene kan kun tilbagebetales beskattet, eller i form af fradrag ved likvidering af selskabet. Får du brug for yderligere kapital end de 50 t.kr når selskabet er stiftet, er det en mulighed Smile 

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35

LukasMendez:
Altså at jeg teknisk set bruger gældsforpligtelser som en slags erstatning for personaleudgifter, og dermed undgår at skulle betale skat for de første 50.000 kr. på den private, da det jo er forekommet som et "lån" ?

Den går ikke at stifte et selskab ved at låne selskabet pengene til det. Hvis du "låner" selskabet de 50.000 kr  så har selskabet ved start 50.000 på bankbogen og en gæld på 50.000. Altså en værdi på 0 Kr. - hvor værdien skal være 50.000.

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:44

Jaa, jeg mente også at det lød for godt til at være sandt. 

Tak for hjælpen

Tilmeldt 5. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 13:01

Ved et IVS er det dog 'nemmere'.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:20

granberg1:

Ved et IVS er det dog 'nemmere'.

ja kapital kravet er mindre - dog er der så også visse andre bagdele trods alt - som her i lidt negativ "brevkasse" http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/ivs-sprgsmal-negativ-karakter-men.html

Min E-bog eller paperback ""Selvstændig" gennemgår en masse om IVS og om ApS - stiftelse, hvorfor ikke stifte for 1 krone-  huskelister - skat,moms osv - + faktisk også mange fordele ved personlig virksomhed - alt i en letlæstbog. Måske god lige at suse igennem inden en forkert beslutning http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/selvstndig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)