|
Hej Aminoer.. Jeg er helt ny herinde og er i øjeblikket i gang med at undersøge, om der er et forretningsgrundlag for min kommende virksomhed. Jeg har repareret hvidevarer igennem 10 år nu og der findes efterhånden nok ikke den maskine jeg ikke kan lave så jeg tænkte, hvorfor ikke lave en forretning ud af det, har jo færdigheden, lysten og muligheden for at gøre det fra min bopæl. Det skal være 100% grøn koncept, jeg har derfor lavet lidt research i forhold til hvidevareraffald (WEEE) målt over de sidste 5 år har der i gennemsnit været omkring 165 tusinde tons pr år, jeg arbejder indenfor hvidevarer branchen og ved at der bliver skrottet rigtig meget, der på ingen måde er udtjent. Hvidevarer der allerede er endt på genbrugsstationen, er desværre "beskyttet" af dansk producent ansvar (DPA) som er en privat organisation, der administrerer reglerne om producent ansvaret (hvis du producerer en vaskemaskine, er du pålagt et ansvar i forhold til at bortskaffe den på en miljørigtig måde, NÅR den er udtjent) Er der nogen af jer herinde der har et godt forslag til, hvor og hvem man evt kunne hendvende sig til, for at aftage store partier af "hvidevarerskrot"? Ingen hjælp at hente hos DPA og sikkert heller ikke hos de store hvidevarer selskaber, da de jo hellere end gerne smider væk, bare de kan sælge en mere.. På forhånd tak :) Tommy |
Søger større partier af DEFEKTE / KASSEREDE hvidevarer!!
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem