Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til IT service aftaler med Erhvervslivet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er positiv overrasket over, at der i dag på min tellefon svarer lå 1 beskede , fra et firma om de gerne ville høre, om jeg laver serviceaftaler med firmaer, i så fald, om hvad priser mm. (Meget kort fortalt).

Der er , ca. 25 ansatte, af hvad jeg kan se på deres hjemmesider. (sikkert lige så mange pcer, har ikke rigtigt læst i detaljer)

Det som jeg gerne vil vide, hvad i andre har af aftaler, eller tilbyder af aftaler, at service/support , priser, og hvordan en evt. kontrakt ser ud. For som jeg ser dette nu, tror jeg at jeg vil sige mit job op, hvis jeg får et par flere kontrakter i hus.

Men som sagt, har jeg ingen erfaring, med erhvervs livs kontrakter mm.

Håber på lidt guiden. 

vh

stefan 

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:06

Hvad skal du lave for firmaet?

En serviceaftale kan være mange ting. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 20:20

Beklager... Det er Computer og software hjælp, alt fra småting i hardwaren, til Netværk,  C5 software og hjemmesider Smile

ALtså, alt computer og IT...

vh

stefan 

www.hadstencomputer.dk

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 20:38

Jeg har gode erfaringer med en aftale hvor jeg servicere kunden med én konsulentdag, f.eks. hver uge, eller hver 14. Dag. Dette gør det nemmere at planlægge min tid.

Jeg benytter en tilrettet 'standard' aftale fra en anden IT leverandør. Det jeg mener, er vigtig er, at jeg ikke pådrager mig et større erstatningsansvar. Jeg har derfor en klausul om at jeg max. kan betale f.eks. 100 eller 200K i erstatning.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 21:06

Jeg læste i anden tråd at du har valgt at være fuldtids iværksætter.

Tillykke!!

Med hensyn til dit tilbud, så gjorde jeg selv samme fejl da jeg startede for snart 9 år siden. Jeg solgte min tid for billig.  Du vil fortryde det hvis du starter med for lave priser. Min erfaring er at de fleste kunder ikke er så prisfølsomme, det vigtigste er at opgaverne bliver løst til ug. Hvis prisen er eneste parameter, så kan nok forvente at kunden vil shoppe rundt, efter andre gode tilbud.

Du ønskes alt mulig held og lykke med dit nye job.

Free Gant Chart Viewer for Microsoft Dynamics NAV.

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 21:45

Takker Smile - Så det lige med at få "opgaverne påplads" inden jegsiger favel til mine gode kolegaer,og dejlige børn i børnehaven...

Har allerede fået et par mails, så det se lovende ud...Regner med at aflevere en opsigelse i Januar, men jeg har bestemt, at jeg vil igang selv ...

Det er rigtigt, jeg ikke skal sælge opgaver/jobbet for billigt. Men da jeg er "ny" på market, er der mulighed for billige priser, da jeg også i starten lære en masse. Men der er faktisk mange tanker, som flyver rundt i hovedet nu... ret fedt egentlig Big Smile 

vh

stefan 

www.hadstencomputer.dk

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 00:45

PAS PÅ!

Noter dig meget nøje hvad de forventer dig at tage ansvar på, ellers brænder du nallerne.  På et tidspunkt skulle jeg fikse en router m. firewall
for en kunde, nåja, hvad helvede kan der ske, de havde ingen kode til boksen, og det gamle firma der før havde kørt service gjorde det ikke længere og ville vist ikke svare på support.

Jeg skulle have nogle porte åbne i den. Standard koden virkede iøvrigt heller ikke. Så resetede jeg den til fabrik-indstillinger. Og så virkede hverken økonomi, VPN eller noget. Dette kostede mig en del tid, og mange forbandelser. :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 03:56

Ja det er jo sagt men pas nu på! Det er godt at du vil starte selv men det er tit folk lader sig forblænde af 500 i timen ex moms det lyder af mange penge. MEN det er det ikke. Som selvstændig får du ikke sygedagpenge hvis du bliver syg, der er ingen feriepenge og er der tomt i ordrebogen så bliver der det også hurtigt i kassen hvis ikke du får sat lidt til side i de gode måneder. Desuden er der ikke nogen der køber nyt udstyr eller software til dig, så husk på at den nye bærbare, den nye kabeltester osv osv osv det er altsammen noget du selv skal betale. Jeg kan ikke lige huske det helt præcist men jeg regnede det ud på et tidspunkt og 500 i timen svarer til ca. 150 i timen, og jeg har ikke brug for at have lagerlokaler osv.

Jeg arbejdede i en periode som IT tekniker og min timepris for snart 2 år siden var 500 i timen på værkstedet og 1000 hos kunden, ved specialopgaver som f.eks. CRM var det konsulenttimer til en endnu højere pris fordi der ikke er så mange der kan det. Der blev faktureret pr. påbegyndte halve time, og kunden betalte kørsel (tror nok det var noget der ind i mellem blev handlet lidt med så de faste/bedre/større kunder ikke betalte det). Vi havde desuden en klippekortsordning hvor kunden forudbetlate X antal klip egentligt til samme pris men et klip var 15 min og det kunne altså være en del billigere ved mange små opgaver/support.

Hvis du skal lave en sådan fast aftale så skal du som der bliver nævnt være helt sikker på at der er enighed om opgaver, ansvar og evt. erstatning. Tegn en erhvervsforsikring den kan hurtigt blive tjent hjem igen. Jeg vil mene at de hvis de vil købe dig fast en dag om ugen skal betale mellem 15 og 20.000 om mdr. dette er regnet udfra at du skal have 500 i timen og så ganget ud på en måned og divideret op i dage.

Jeg havde selv en drøm om at starte som tekniker netop ved at sælge faste service aftaler til mindre virksomheder der ikke havde behov for en fuldtids tekniker men alligevel gerne ville have det sat i faste rammer. Jeg opgav det fordi hvis jeg er alene om sådan et firma så kan jeg ALDRIG holde ferie du kan ikke tillade dig at være mere end et par timer væk hvis en server eller andet går ned. Hvad hvis du bliver syg hvem tager sig så af dine kunder og hvad hvis det utænkelige sker at 2 servere ligger sig samtidig hvem skal du så tage først? Du kan selvfølgelig i sådan en situation købe hjælp men alligevel man bliver sq noget bundet op.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 08:28

Ja, det er mange ting allerede jeg skal tænke over kan jeg se... Ret mange faktisk. Men det er bare flere udfodringer Big Smile

www.hadstencomputer.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)