Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At føre sig frem!!??!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tøj branchen er jo temlig mættet... Som så mange andre brancher er...

Så det handler vel om at bruge albuer og føre sig selv og sit firma frem!
I know that...

However, mit firma sku gerne engang overdominere alle andre! Men man starter jo et sted...

Hvordan er du selv kommet frem af? Hvordan gør man opmærksom på at "her er jeg, og du skal ikke overse mig"!!!! Og finder sin start position på spille brættet???
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:59
Dato: 2/17/2006 3:31:18 PM Forfatter:elena
Tøj branchen er jo temlig mættet... Som så mange andre brancher er...

Det tror jeg faktisk ikke!

Modebranchen er en meget omskiftelig branche hvor nye trends hele tiden giver nye designere og producenter muligheder. Den eneste begrænsning jeg umiddelbart kan se, er, at det kan være vanskeligt for nyetablerede at komme ind på hylderne i butikkerne. Men selv de vanskeligste butikker siger sjældent nej til en god forretning, kunne jeg forestille mig.

Det produkt jeg sælger mest af pt. er online kundetilfredshedsanalyser, og de første kunder kom gennem telemarketing. Et callcenter ringede i en periode, og skaffede de første kunder. Jeg har en enkelt gang prøvet at have en stand på en lokal messe, og ellers har jeg brugt freelance sælgere og direct mail kampagner. Direct mail har givet det bedste afkast.

Jeg har iøvrigt flere gange oplevet, at en af mine kunders kunder har henvendt sig, efter at de har besvaret min kundes spørgeskema. Og nå ja, det er også blevet til en enkelt tilfredshedsanalyse til en Amino

mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09
Så længe du ikke har noget produkt at vise frem, er det lidt svært at promovere sig selv. Mit bedste forslag er at deltage i de messer og modeshows der fremover vil blive aktuelle og så prøve at skabe nogle relevante kontakter - det gælder om at få bygget et netværk.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 23:38
Baren en tanke herfra. I dag er en computer fantasi verden jo et hit mange steder. Feks er Sims meget solgt. Gorillaz sælger cder som vi andre finder støv på reolen. Og de helt unge er vilde med at bevæge sig rundt i en virtual verden i form af de så kaldte "3d chats"

Kan et koncept som gorillaz blive så populært, og enda lave en verdensturne, hvor du ikke ser levende mennesker, kan man så sælge virtual tøj.................

Ja det vil jeg tro. Spring på det og du vil blive større end Versace på dit område
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 00:10

"Ideas are great, network are essential" - det citat har jeg fået fra en tidligere chef og "mini" mentor.

Det jeg hidtil har syslet med, har det været mit netværk, der har givet mig mere inspiration, mere motivation, mere energi. For mig er netværk The way to make a difference.

Det jeg selv oplever er, at er jeg  opsøgende, og har en smule flair for at kommunikerer, så får jeg en masse tilbage fra de mennesker jeg kommunikerer med. Hvis jeg hjælper andre med noget, spørger de også ind til mig, og kan få mig til at se tingene fra en anden synsvinkel. Jeg har tit fået inspiration til at tilegne mig ny viden, på baggrund af der er mennesker jeg har talt/skrevet/debatteret. Det synes jeg er MEGA fedt at opleve.

For mit vedkommende, har mit netværk givet mig mere viden, flere færdigheder, mere handlekraft, større evner end nogen bog jeg har læst. ( og jeg har sku læst mange bøger)

Derfor plejer jeg også det netværk, som vil hjælpe mig når jeg har brug for det...

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:13
"Føre sig frem" Intressant :-)

Prøv at læs nogle bøger om Personlig Branding, så får du en ide om hvad der skal til, for at man kan skille sig ud fra andre mennesker.. Det gælder om at tænke alternativt, så du ikke kan samlignes direkte med andre i branchen...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:57

> Så det handler vel om at bruge albuer og føre sig selv og sit firma frem!

Ja, det mener jeg også - særligt indenfor modebranchen.
Jeg vil anbefale at du starter med at købe bogen "Marketing Warfare" og "Positioning" - begge af Al Reed og Jack Trout. Læs dem! Læs dem igen. Og læs dem en gang til! :)

Herfra er jeg sikker på du bedre vil forstå hvordan du bedre kan forstå at positionere dig selv i markedet, finde din plads, og kæmpe for den.

Det er bedre at være nummer 1 indenfor et ganske lille felt, end at være nummer 100 (eller bare nummer 3) indenfor et meget bredere område.

For mit eget vedkommende begyndte min Internet-karriere netop med søgningen efter det der skulle blive "mit" hjørne. Valget fald på søgemaskiner, af flere grunde:
  1. Jeg synes det virkede rigtig sjovt (og det gør jeg stadig, så det valg var nok ikke så dumt)

2. Der var (på det tidspunkt tilbage i 90'erne) ingen andre i Danmark, og kun ganske få udenfor, der vidste en skid om søgemaskiner. Det er lettere at besætte en øde ø end en der er fuld af mennesker (og måske et "forsvar) .... Se bare på sagen om Hans Ø :)

3. Jeg havde en tro på at dette marked kunne blive stort - og det blev det så, heldigvis også, men det tog fatisk nogle år.

I relation til dit eget område, modebranchen, er dette også et meget stort område. Jeg ville nok mene at det er for stor en mundfuld at gå efter at blive den førende modeekspert, eller modebrand, i Danmark. Men, det er metet muligt at du kunne blive den der ved mest om snørrebånd, sko over størelse 46, slips til kvinder eller noget helt femte.

Personligt er jeg altid gået efter det originale i mine positioneringsstrategier - også i mit gamle fag, musikbranchen. Men det er på ingen måde den eneste mulighed for effektiv positionering - det er bare den der passer bedst til mig - og så er den meget effektiv. Du kan også gå efter at gøre noget som andre allerede gør og så bare gøre det bedre. Jubii i Danmark er et godt eksempel på en sådan strategi. Dybest set var det jo bare en kopi af Yahoo (sådan da), men Jubii fandt DERES egen måde at positionere sig på - oveni købet på en måde der var umulig for Yahoo at gøre noget ved (Jubii positionerede sig i høj grad på at være danske og lige meget hvad Yahoo så gjorde kunne de jo bare ikke blive lige det, når de nu ER et amerikansk selskab. Denne strategi handler om at udnytte svaghederne ved konkurrenternes styrke - altså de bi-effekter af det som gør dem store, og som de ikke rigtig kan gøre noget ved).

Men, hvis du vælger at gå i kødet på et område som andre allerede har positioneret sig selv på, kræver det en stærk strategi og en masse kampmod. Ofte vil Guerilla stratgier være de bedste for dig, hvis du er den lille (men læs mere om dette i Marketing Warfare - det er så meget bedre forklaret der end jeg kan gøre på nogle få linier her)

Held og lykke, Elena! :)

Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 18:40

tak, det super fedt med jeres indlæg... Jeg har helt sikkert en hel del bøger jeg skal ha læst ;-) må anskaffe mig et lånerkort til et biblotek;-) hihi...

Men kom endelig med mer respons hvis der nogen der har noget på hjertet ;-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)