Synes jeg nogle steder tidligere har set, at man kan købe en eller anden dims til sin bil, der kan registrere hvor mange km man kører i privat bil, rent erhvervsmæssigt. Jeg kan dog ikke finde denne dims længere, og vil høre om nogen herinde kan hjælpe mig videre med det. Hvordan registrerer i det, skriver i bare km tallet ned eller bruger i noget til det?
der er mange elektroniske kørebøger - vigtigt er at den skriver km stand og man kan taste kundens navn/sted ind så man kan vise det var kunde besøg
Personligt har jeg en lille bog i bilen - det tager mig ikke mange sekunder lige at skrive dato km stand start dag fra - til - kundenavn eller tilvarende - videre fra - til og ved dagens slut - km stand
Du behøver så ikke skrive km stand eller andet for din privatkørsel naturligvis
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du kan også bruge som John skriver digitale medier (APP) kan klart anbefale mileage book App, den kan du indtaste de nye km takster som kommer her i 2016, sende en rapport fra dato - til dato til din mail, så har den regnet hele skidtet ud for dig.
Den kan registrere både privat og Virksomheds kørsel, og man stater bare ruten så finder den ud af km med de takster du har lagt ind, og kører du meget kan den endvidere opdeles med en ny takst efter 20.000 Km. samt beskrivelse af dit ærinde M.M.
Tag et kig på den i App Store, eller find lign. App´s hvis du vil undgå alt arbejde manuelt.
Mvh. Per
Allan Hansen:
Hej
Synes jeg nogle steder tidligere har set, at man kan købe en eller anden dims til sin bil, der kan registrere hvor mange km man kører i privat bil, rent erhvervsmæssigt. Jeg kan dog ikke finde denne dims længere, og vil høre om nogen herinde kan hjælpe mig videre med det. Hvordan registrerer i det, skriver i bare km tallet ned eller bruger i noget til det?
Fandt en app der hedder Driversnote, som formentlig kan bruges, men har ikke lige undersøgt om man kan indtaste navn osv på den man besøger - er det er krav ifl. SKAT?
skat har egentlig ikke form krav - MEN hvis man ikke skriver hvor man kører til og fra - og f.eks det lige så godt kunne ha været en privat tur fra Gentofte til København, så kan skat forkaste bogen - helt som de kan hvis ikke der er km stand med - til sandsynliggørelse af, at der også køres privat ind i mellem. Så det er mere et spørgsmål om ikke at give skat mulighed for selv at sætte et tal -som de kan. Det kan ofte række med præcis adresse, hvis man i kartotek kan vise hvem ud fra den
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER