Vi er gået fra at være ganske små til at være knap så små. Det er vi selvfølgelig hamrendes glade for. Men det betyder også, at vi har fået brug for at flytte lageret og håndtering af ordrer m.v fra vores kontor til et lagerhotel. Vi har haft kig på et par stykker, men p.t koncentrerer vi os bla. om EShop Logistics ApS.
Men vi er blevet en smule usikre på leveringen af de varer vi sælger. Indtil videre har vi brugt postdk, det er gået ganske fint, men prisen er ikke den bedste :-) EShop Logistics ApS bruger udelukkende GLS med samme service som postdk ellers leverer.
Er der nogen herinde, der har erfaringer med udelukkende at bruge GLS og evt med at skifte fra postdk til GLS? Har I oplevet kunder der ikke har haft tillid til GLS og dermed har afbrudt en handel? Lever GLS op til forventningerne ift. levering, pakker der IKKE bliver væk etc?
Ulempen ved GlS frem for Post DK er, at Post DK levere pakker om lørdagen og det gør gls ikke. Desuden har Post DK mange flere pakkeshops end hvad GLS har, dog er GLS også billigere.
Privat har jeg lige købt varer i andet EU-LAND. Der blev skrevet afhentning i boks.
Da det danske firma kom til boksene var alle fyldte. Prøvede at levere til påføre adresse. Men når boks er valgt, så er der ingen hjemme.
Nu har det danske firma taget arrest i mit collie. Kan ikke afhente eller få anden leveringsadresse anført 👎. Colli har været i DK 7 dage nu.
Firmanavn: Det må vi ikke. Men køretøjerne er ikke modne.
PS. : Har anmeldt en charge-back.
EShop Logistics ApS bruger udelukkende GLS med samme service som postdk ellers leverer.
Det som har afholdt mig fra GLS er, at hvis en modtager ikke er hjemme, så tager de pakken med igen. Det gør Post Danmark også, men så kan man til gengæld afhente den på et posthus dagen efter (også om lørdagen).
Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!
GLS kan sagtens stille pakken - hvis modtager har givet tilladelse,
Jeg sender tusindevis af pakker med GLS, og det fungerer rigtig godt - langt bedre end P.D. gjorde, og til meget billigere pris.
Kunden kan vælge pakkeshop, eller direkte til døren ( samme pris) - det kræver dog som sagt at kunden giver tilladelse til at pakken må stilles på deres ansvar.
Der er ikke noget med volume beregning - i hvertfald ikke i min aftale.
Det er ens pris fra 0 - 20 kilo , og så lidt dyrere for pakker over 20 kilo.
Stort set alt er ude dagen efter afsendelse - dog er der pres på lige nu ( Julehandel), men mon ikke det gælder alle.