Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af gebyr - MasterCard/Visa ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er begyndt at modtage betaling via MasterCard/Visa og de gebyrer der bliver opkrævet der, giver mig en udfordring mht bogføring.

Jeg tager også mod betaling via Paypal og der har jeg intet problem med at bogføre gebyret.

Jeg kan prøve at skitsere hvad jeg mere præcist har et problem med :)

Hvis en kunde køber for 100 kr via Paypal. Bogføre jeg 90 kr til min bank og 10 kr i gebyr til Paypal, fakturaen står så som fuldt betalt. Det er nemt at gøre, da hver ordre bliver udspecificeret  (Tallene har jeg bare fundet på, og passer ikke med virkeligheden!)

Mht MasterCard/Visa så får jeg en samlet opgørelse der viser hvor stort et beløb der går ind til mig, og hvor stort et beløb der skal betales i gebyrer. Dvs at jeg ikke kan se hvor stor en del af den enkelte ordre der er gebyr. Dvs jeg ikke kan gøre som i mit Paypal eksempel, da jeg ikke kender gebyret på den enkelte ordre.

Feks:

Hvis der er kommet 10 ordre betalt med MasterCard, og der tilsammen er købt for 1000 kr, kan jeg se at det samlet gebyr feks er på 100 kr for alle 10 ordre. Dvs at jeg får 900 kr og 100 kr går til gebyr. (Tallene er igen noget jeg bare har fundet på!).

Må jeg så bogføre alle ordrene som fuldt betalt ved at der er gået 1000 kr ind på min bankbog (hvilket der jo ikke er, men kun 900 kr) og så bogføre 100 kr i gebyrer, hvilket jo burde give 900 kr i alt, så det passer...måske ??

Håber i kan forstå hvad jeg mener :)

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør oprette en konto i dit regnskab til din indløser og i første omgang bogføre betalingerne til denne.

Herefter kan du bogføre afregningen fra indløseren, hvor du bogfører gebyr til relevant konto og resten til din bank.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg forstår hvad du mener, men lige for at være helt sikker - 

Det du siger er at jeg opretter en konto, lad os kalde den AA. Når jeg så får min opgørelse fra alle mine MasterCard betalinger, så sætter jeg disse ordre der er betale med MasterCard, til at blive betalt over på konto AA. Hvis kunderne har købt for 1000 kr, så burde der nu stå 1000 kr på konto AA. Når jeg så ser hvor meget i gebyr der er trukket fra MasterCard, fesk 100 kr, så trækker jeg de 100 kr i gebyr fra konto AA, så der nu står 900 kr på. Og disse 900 kr som så er mine, overføre jeg til min Bank.

Korrekt ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ja.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :)

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)