Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands virksomhed fradrag større end indtægt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Tænker på at oprette en virksomhed indenfor rengøring. Har somførste og eneste kunde min brors firma. Det skal ikke være meget større da min kone arbejder meget og jeg derfor skal/vil have børnene meget af tiden...

Nu tilspørgsmålet: min kørselsgodtgørelse i firmaet kombineret med personlige fradrag overstiger min lønindtægt der ikke er sønderrivende høj. Omkring 15.000 kr om måneden i indtægt. Kørsel og personlig fradrag er også ca. 15.000 kr om måneden. ..betaler jeg så bare kun 8% i arbejdsmarkedsbidrag og ingen skat eller hvordan??

På forhånd tak og rigtig god weekend til jer alle : )

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 09:21

Fandt det her 

Alle har et personfradrag. Hvis man ikke har større indkomst end sit personfradrag, skal man slet ikke betale indkomstskat. (Er indkomsten tjent ved erhvervsarbejde skal der dog altid betales arbejdsmarkedsbidrag, jf. afsnit 4.3.). Personfradraget er på 41.000 kr. For unge under 18 år er personfradraget 30.000 kr.

Tjek Link her

Håber det kan hjælpe 

VH

Tim

Tilmeldt 8. Jan 15
Skrevet kl. 09:27

Tak tim. Det er ikke let når man ikke er inde i reglerne ; ) ved godt at hvis fradraget overstiger indtægten så er det "tabt", men var meget i tvivl ellers...
Mvh martin

Tilmeldt 8. Jan 15
Skrevet kl. 09:30

Men i linket står der også indtægt under personfradrag...gælder det også det samlede fradrag, altså kørselsgodtgørelse? ?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 12:57

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår senariet. Du vil have en virksomhed, hvor din kørsel gør at dit kørselsfradrag bliver større end dine indtægter, så du ikke skal betale skat? Men så må dine kørselsudgifter vil også gøre at du ikke har overskud...eller hvad?

Herudover har du kun én virksomhed som fast kunde? Det lyder som en opsætning med en meget lille risiko. Her kan du risikere at Skat bedømmer det som et lønmodtagerforhold, hvor den virksomhed i stedet skulle have ansat dig til fast rengøring som medarbejder. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57

Forudsat du ses som seriøs erhvervsmæssig drift og med overskud for øje, så kan du ha underskud - ellers max 0 i resultat

Hvad kørsel angår, så skal du føre kørebog - men igen her - kun EN arbejdsgiver - det kunne ligne et arbejdsforhold der bare faktureres men klart skulle være lønmodtager arbejde. I så fald er der befordringsfradrag ved kørsel over 24 km og ikke kørepenge at hente, og så er den nok ikke længere

VAR det almindelig virksomhed - med overskud for øje og her- gerne flere kunder - og ikke en forhåndskalkyle der viser dig selv, at du intet vil tjene på det - så ville kørebog og kørselsfradrag reducere din indtægt til 0 eller minus og ingen skat

Med kun EN kunde og forhåndsudregning af tab - tror jeg det kan være tvivlsomt at få kørepenge - men det afhænger alene af, om du ses som seriøs erhvervsmæssig drift med overskud for øje eller ikke.

Du kan evt skrive SKRIVE til skat og høre dem ud fra det konkrete - EN kunde og en indtægt der vil blive 0 eller minus takket være kørsel i egen bil og fradrag. Det er jo ret afgørende, hvis det udelukkende er kørselsfradraget som skal få det at betale sig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jan 15
Skrevet kl. 15:37

Takker mange gange for de meget uddybende svar. I starten vil der kun være en kunde, men er sføli åben for flere og skal da også lave hjemmeside osv. Jeg kontakter Skat på mandag. Endnu en gang takker ; )

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)