Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook - forståelse for pris

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg eksperimenterer lidt med Facebook-annoncering.

Jeg betaler pr. visning, skriver Facebook, og de foreslår selv en pris på ca. 3-8 kr.

Jeg har sat den til Automatisk her til en start, men har valgt Manuel i skærmbillede for at vise deres prisforslag.

Der står intet om, hvor mange visninger, det dækker - men lidt googling fortæller mig, at det nok er CPM-pris - altså for 1.000 visninger.

Men når jeg så kigger i min rapport - så kan jeg nedestående, som i min verden giver omkring 5 øre pr. visning (hvor CPM 5 svarer til en halv øre pr. visning)

Er der nogen, der kan forklare lidt om, hvordan det hænger sammen?

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 11:59

På Facebook betaler du for impressions, mens du kan optimere dine annoncer til at give konverteringer eksempelvis. Dvs Facebook forsøger at finde de personer, der er mest tilbøjelige til at konvertere, og herefter giver dem visninger af annoncerne, som du bliver opkrævet for. Resultaterne bliver så fordelt ud på hvor mange konverteringer du har fået ud af din annoncering. 

Men sådan som jeg læser dit opslag, så er dit spørgsmål henvendt hvad prisen bygger på? 

Du vil betale for impressions, men desto lavere engagement/interesse i din annonce - desto dyrere cpm og omvendt.

Jeg lavede en test for nogle måneder tilbage for at se hvor langt jeg kunne nå ud for 5$ og her nåede jeg ud til 27.000.

Dvs hvis platformen finder frem til at folk gerne vil se din annonce - ja så når du også ud til flere for det samme beløb.

Jeg håber det giver mening.

Derudover er der for ikke lang tid siden lavet en opdatering af bidding på Facebook. Det kan du læse mere om her: http://www.jonloomer.com/2015/11/24/facebook-ads-bidding-changes/ 

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 15:41

Spændende!

Jeg ændrede til klikpris lidt senere, men klikkene blev voldsomt dyre og gav ingen konverteringer, så jeg er stoppet med FB-annoncering lige for nu.

Når jeg starter igen, skal jeg have nogle klogere folk med ind over :)

Fra Barcelona
Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 113
Fra  wearehumans.dk Skrevet kl. 17:57

Det kommer også meget an på dit produkt, hvorvidt du skal direkte optimere for konverteringer eller om du skal optimere for kliks. 

Og så handler det meget om at a/b teste på billeder, tekst og målgrupper.

Du er velkommen til at kontakte mig når du starter op igen:

info/wearehumans.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)