Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 Virksomheder med fælles leaset bil?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Brandt-Olsen Byg og Rådgivning Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed til personlig træning, som jeg bruger om aftenen og en IVS virksomhed som håndværker, som jeg bruger om dagen.

Jeg har kun brug for én bil og har tanker om at lease en kassevogn.

Mit store ønske er at begge firmaer kan betale til bilens leasing-udgift og at jeg samtidig kan bruge bilen frit for til begge virksomheders ærner.

Mit spørgsmål er:

Må 2 forskellige CVR registreret virksomheder bruge samme bil?

Regnskabsmæssigt kan det lade sig gøre 2 virksomheder betaler til en leasing?

Håber i kan hjælpe :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08

Du skrev fuldstændigt samme 28/11 uden svar. Det er ikke mit speciale, men nu vil jeg da prøve så

Du har vel to muligheder. Jeg går ud fra det er en ren gulpladebil i svaret

1 - Leasing selskabet laver en kontrakt der dækker begge firmaer - Den tror jeg ikke du får dem med på

2 - Det ene firma leaser og lejer så ud til det andet. Det vil nok kunne gøres, men du skal være meget sikker på hånden, da det bestemt ikke må kunne ses som skattetænkning, hvor du flytter gevinst som det måtte passe bedst, fra IVS til enkeltmands eller modsatte vej. Det er derfor ikke noget du skal sætte op selv. Skal det fungere, skal du ha en revisor til at foreslå, om det evt skal være via kørebog og ex fakturering af, hvad der kunne være statens takst for kørselsgodtgørelse, fra det firma der har leasning kontrakten til det andet.

Udlejer vil så være have leasing aftale og skattefradrag for den og være skattepligtig at indtægten for lejen, lejer vil ha fradrag for lejen - men som skrevet - Det må ikke kunne ses som forsøg på at regulere skat mest hensigtsmæssigt, så jeg ville ikke lave opsætningen uden revisor var inde over.

Om leasing selskab kan ha synspunkt på udlejning tror jeg ikke, men det kan du checke, ligesom forsikring kan være noget at undersøge

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14

Prøv at google splitleasing og se om det ikke kunne være en gangbar vej. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Brandt-Olsen Byg og Rådgivning Skrevet kl. 16:10

Ja jeg ved den er lidt kringlet. Jeg må ud og snakke med leasing firmaer og dernæst en revisor. Tusind tak for svar.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)