Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Småsag vundet grundet udeblivels

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Så sagsøgte mødte aldrig op, hvorfor retten har dømt efter mine udsagn og krav.

Men der er absolut ingen der har fortalt mig hvad der nu skal ske - udover jeg har en virksomhed som skylder mig en bunke penge og at jeg nu har et flot diplom som så også fortæller mig dette.

Skal jeg nu læne mig tilbage og vente på at virksomheden går konkurs og håbe at jeg kan få fingrene i noget af det indskudskapital virksomheden har? How goes?

Mvh Nikolaj

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapteina:

Så sagsøgte mødte aldrig op, hvorfor retten har dømt efter mine udsagn og krav.

Men der er absolut ingen der har fortalt mig hvad der nu skal ske - udover jeg har en virksomhed som skylder mig en bunke penge og at jeg nu har et flot diplom som så også fortæller mig dette.

Skal jeg nu læne mig tilbage og vente på at virksomheden går konkurs og håbe at jeg kan få fingrene i noget af det indskudskapital virksomheden har? How goes?

Om ikke andet er du da nu sikker på at kravet er på plads og ikke kan bestrides (self under forudsætning af der ikke ankes til en højere instans)

 

Dine muligheder afhænger jo i høj grad af hvem der skylder dig penge og hvad de har af aktiver

Hvis de har nogle aktiver kan du gøre udlæg heri og hvis skyldner stadig ikke betaler kan du begære aktivet solgt på tvangsauktion. Så uanset skal du starte med at finde ud af om skyldner har noget af værdi.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
uanset skal du starte med at finde ud af om skyldner har noget af værdi
og dermed, at retten der tilkender en retten i småsagen - ikke automatisk kræver beløbet op fra taberen ? (har ingen erfaring) - Man skal ud og køre en inkasso, som nu bare er mulig og nem, fordi man kan vise man har ret - og den kan koste lidt - men dog nok værd at køre, nu når man har taget turen i retten - næsten uanset hvad?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret!

Men det er vel et godt spørgsmål - hvordan finder man ud af det?

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har allerede ligget hos inkasso, som var første skridt, uden effekt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Start med at rykke kunden for beløbet, sker der ikke noget kan du bede fogedretten om at lave en ud kørende fogedforretning, hvor de konfiskere ting af værdi. Husk i øvrigt at få skyldner registreret i RKI /debitor registeret

Hvad type selskab er der tale om.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

 og dermed, at retten der tilkender en retten i småsagen - ikke automatisk kræver beløbet op fra taberen ? 

Det gør retten ikke! De afsiger kun en dom som parterne (med mindre de anker) skal efterleve.

Cookie - John Hannover:

Man skal ud og køre en inkasso, som nu bare er mulig og nem, fordi man kan vise man har ret - og den kan koste lidt - men dog nok værd at køre, nu når man har taget turen i retten - næsten uanset hvad?

Ja, man skal ud at inddrive tilgodehavendet. Men du har da ret, det bliver alt andet lige nemmere da dommen jo reelt har afskåret skyldner fra at gøre indsigelser.
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 169
Fra  Kapteina Reklame Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar,

Der er tale om et ApS

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
sker der ikke noget kan du bede fogedretten om at lave en ud kørende fogedforretning, hvor de konfiskere ting af værdi
super .

Jeg har aldrig været i situationen selv . men hvordan - rent praktisk henvender man sig til fogedretten - Er det uden inkasso så - men bare med brev og udskrift af dommen fra retten - og så anmodning om fogedsag - eller hvordan gør man rent praktisk?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 15
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

næste skridt er fogedretten.

her er det vigtigt at spørge grundigt ind til skyldners værdier og så gøre udlæg i disse.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)