Hej, Jeg har puslet lidt med en idé til en web service jeg ikke lige er stødt på før. Da jeg nok aldrig selv får gjort noget ved den, smider jeg den lige her. Så kan én eller anden samle den op, hvis der er nogen der kan se noget potenatiale i idéen... Idéen er kort fortalt en job bytte børs. I første omgang tænker jeg på pendlere i jobs der er relativt let omsættelige. Lad os sige en børnehave pædagog, der pendler 50km i én retning. Han/hun kan så via. denne service forsøge finde en tilsvarende kollega med samme kompetencer, der pendler i modsatte retning. Hvis der er et match kan de begge forsøge at aftale et job skifte med deres arbejdsgiver, evt. med fortrydelsesret. Det vil være win-win for både de ansatte, arbejdspladserne og miljøet. Konceptet kan selvfølgelig bruges til andet end lige pendlere. F.eks. folk der er havnet i en stilling med forkerte kompetancer.. En C++ udvikler, som sidder og skriver Java, der gerne bare vil bytte med en med modsatte kompetencer. Hvordan det lige skal indrettes med anonymitet/åbenhed, hvordan arbejdsgivere kan inddrages og hvordan diverse uheldige situationer klares bedst muligt, har jeg ikke tænkt så meget over. Anyway... Det var bare en idé.. Der er nok begrænset med potentiale i den, så værs'go at stjæl den og videreudvikle på den.. Jeg skal bare have et par procent af overskuddet, når det udvikler sig til et multinationalt selskab :-D Mvh. |
Idé til fri afbenyttelse...
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)