|
Jeg har læst mig frem til, at jeg skal lægge 2600,- ekstra oven i mit årsregnskab (med fare for at jeg formulere mig forkert her - men det er forstået) Lad os sige, at jeg skal betale 300 pr. md. for afdragene på telefonen og så inkl. abonnement. Så kan det fint betale sig de første to år, men derefter er det da en dårlig deal, hvis jeg skal beskattes af 2600,- om året, når telefonen er betalt ud? Så kan fri telefon herefter afmeldes? Hvis man f.eks. flytter den over i sit private navn i stedet for firmaets? |
Nej den går ikke. Du skal så bevise telefonen er overtaget også - og der skal du regne med ganske høj markedspris inkl. moms. Det har intet at gøre med udbetalt - eller afskrevet
Alternativt kun hvis den går i stykker, men så skal det dokumenteres den er destrueret ellers er det for helt telefonens livstid skat af fri telefon. Husk at du også kun har fradrag for del af momsen da du altid forventes at bruge den x% privat (skat godkender som standard 50/50 men du skal bare bruge den konkrete procent)
Se fri telefon her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html og lav regnestykket ud fra - f.eks. 5 år mindst -
vh John Hannover
Bliv gratis medlem