Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.htaccess filer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 05:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har et spørgsmål vedr .htaccess filer. Jeg er ved at gennemføre mit første forsøg med en e-butik, og har besluttet mig både for en template og et webhotel. Men nu er jeg kommet i den uheldige situation at webhotellets servere kører med windows teknologi, og jeg har fået at vide at min template, som indeholder .htaccess filer ikke kan køre her.

Kan det virkelig være rigtigt? Er der nogen måde at kompensere for dette eller er jeg simpelthen nødt til at beslutte mig til at skifte enten template eller webhotel?

Tusind tak for alle svar jeg får!

/Lene

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:56

Det er umiddelbart min erfaring, at htaccess og windows ikke duer så godt sammen :)

Du bliver nok nødt til at skifte til et UNIX/LINUX webhotel.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København N
Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:53

Hej,

Det kommer helt an på hvordan dit windows webhotel er sat op. Hvis de bruger Apache webserveren, burde .htaccess virke (såfremt de ikke har slået det fra). Dog er der et praktisk problem med filnavnet under windows:

apache1.3 dokumentationen:
Since it is often difficult to manage files with names like .htaccess under windows, you may find it useful to change the name of this configuration file using the AccessFilename directive.

Under alle omstændigheder, så burde dit webhotel give dig et klart svar. Det er ikke sikkert de bruger Apache, det er ikke sikkert at de kalder .htaccess for .htaccess, og det er ikke sikkert du har lov til at  bruge .htaccess. Så fat pennen og skriv til dem - de ved det bedst :)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 13:27

I farten snakkede jeg selvfølgelig ikke om windows generelt, men windows kombineret med IIS :) (som er microsofts webserver svarende til opensource-løsningen apache, som er meget udbredt..)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:22

Tak for hjælpen allesammen!

/Lene

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)