Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vare købt i UK, momsfigurere ikke på fakura

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Ansol:
Hvis jeg som forretning køber noget privat, eks. en brugt kopimaskine og jeg modtager en kvittering (Min kæreste insistere på at jeg spørger ;) kan jeg så trækken moms fra, hvis pågældende skriver at moms indgår i beløbet?

Nej - du kan kun trække ting fra som du køber for virksomheden og ikke for noget som helst andet. Absolut intet du køber til din kæreste - kvittering eller andet

Jeg forstod egentlig spørgsmålet modsat. Altså hvis man som forretning køber noget (af en) privat og får en kvittering. Der har man ganske vist fradrag for indkøbet, men ingen moms, vel John?

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var det ikke til fordi det skulle købes til min kæreste, men til min egen virksomhed.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ansol:

Nu var det ikke til fordi det skulle købes til min kæreste, men til min egen virksomhed.

sorry - Jamen en privat har jo ikke moms på så derfor - en gang til: Du kan kun trække noget moms fra som dansk Købsmoms hvis det fremgår tydeligt som moms på regning fra dansk momsregistreret. Sælger må ikke skrive at moms indgår uden at være momsregistreret og dermed indbetale momsen til skat - det ville jo være momssvindel

Det handler jo om, at man ikke kan trække noget fra man ikke betaler, og køber du af en privat, så betaler du jo ikke moms overhovedet og har derfor slet ikke penge op af lommen til det

Derimod kan du sagtens trække selv beløbet fra - som udgift - eller afskrivning, afhængig af hvor stort det er. Du skal blot ha en lille regning med sælgers navn og adresse + beskrivelse af dimesen og beløbet du betaler - og for enkelthed - betal via netbank om muligt

Jeg vil altså råde til at ofre lidt småpenge på Regnskabs bogen http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html som er skrevet til bygyndere og helt generel

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)