Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bosat i Sverige

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der umiddelbart kan komme med fordele ved at have sit firma registreret i Sverige når man selv bor i Sverige? Jeg er for nylig flyttet til Sverige og har firma i DK. Men har snakket med Skat og de siger jeg faktisk skal registerere mig i Sverige. Men jeg ved ikke om jeg kan se fordelene ved det da der vil være en masse papir arbejde på et sprog man kun halvt forstår. Mine kunder er i Danmark og mit driftsted er "Sverige" da firmaet ikke har adresse i Danmark.

Indtil videre har jeg blot ladet mig "registerere" hos Skat i Sønderborg som holder styr på udelandske firmaer og har adresse via dem.
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:48

Meget interessant spørgsmål du kommer med der...

Har selv en samarbejdspartner som er bosat i Sverige, og studser også lidt over, om der er nogle fordele ved at rykke registreringen af firmaet til Sverige...
Om ikke andet, så kunne man evt spare nogle penge på firmadyt?

Jeg er ikke i stand til at svare på det, men mon ikke der er nogen herinde som ved noget?

De bedste hilsener  /  Best regards

Mark Ceesay

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:52
I går galt i byen. Det her med registrering og fast driftssted er ikke noget man selv kan vælge. Det er ikke jeres registrering af virksomheden eller mangel på samme som styrer om virksomheden har fast driftssted i Danmark og/eller Sverige. Det er virksomhedens aktiviteter.

Lige så snart en virksomhed har fast driftssted i Danmark betaler man skat af overskuddet i Danmark, selvom man bor i Sverige. Men man betaler også skat i Sverige, Sverige beskatter som bopælsland al  indkomst, herunder virksomhedsoverskud i Danmark. Sagt med andre ord overskuddet beskattes i begge lande. Sverige skal så give nedslag for den skat du betaler i Danmark. Selvfølgelig maksimalt med den svenske skat af overskuddet.

Hvad der er mere væsentligt er de sociale sikringsafgifter, og den svenske arbetsgivarafgift. Det er mere interessant end skat i denne sammenhæng, men kræver nogle flere oplysninger om virksomheden.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:06
Det med driftsted er Skat Sønderborg der selv har sagt at jeg skal registerere mig i Sverige. Hvilket er interessant at høre fra Skat udfra en vurdering af min virksomhed.

Men tilbage til mit spørgsmål - hvad kan der være af fordele? Jeg kan som jeg selv ser det fortsætte med min virksomhed i Danmark medmindre der er åbenlyse fordele i Sverige.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:33
Læs mit svar igen. Du kan vel ikke selv bestemme om du driver virksomhed i Danmark eller ej, medmindre du da lægger aktiviteten om. Nu står det mig heller ikke klart hvad det er du laver. Det har en del at sige. Men fordelen ved at en virksomhed kun har driftssted i Sverige er at du undgår den højere danske skat og kun betaler svensk skat (og svenske arbetsgivaravgifter).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)