Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af app, har ideerne men ingen erfaring....

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Nu har jeg gået med denne app idé i mange måneder.

Jeg har bare mødt en del problemer i forhold til ovenstående. Manglende erfaring, hvor skal jeg starte, hvad er er fremgangsmåde osv.

Derfor ville jeg hører om der måske ikke var nogle herinde, som eventuelt kunne hjælpe lidt eller kommer med lidt sparring i forhold til ovenstående.

Jeg vil sætte stor pris på, hvis folk også bare vil dele ud af deres egne erfaringer. Så jeg selv kan tage ved lære og tilegne mig den fornødne viden til at tage springet og gå i gang med at få ført denne idé ud i livet.

Med venlig hilsen

Sebastian Pedersen

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Sebastian

Jamen jeg vil da gerne hjælpe dig.

Det første du skal have lavet er en forretningsplan, for det du evt skal have lavet er et firma med ét produkt, nemlig din app, og ikke en app - kan du se forskellen ?

Her bør du starte med at tage stilling til følgende fire spørgsmål:

1. Hvilket problem løser min app ?
  2. For hvem løser den problemet ?
  3. Vil de betale for at få det løst ?
  4. Hvis ikke, hvem vil så ?

Og parallelt med det, så undersøg markedet, hvem er dine konkurenter ? 

Måske har du ikke direkte konkurenter, men kig så på om du har nogle i nogle andre nichér, eller nogle der vinkler deres løsning lidt anderledes - har du det, så er det en indikation af, at der er et marked for løsninger som din.

Hvis den idé viser sig at være helt unik, så ville jeg begynde at blive nervøs - forstå mig ret geniale og unikke ideer findes, men de er mindst lige så sjældne som hvide tigere Wink

Når du har det på plads, så prøv at google "Business Model Canvas", det er en rigtig gå måde at få lavet en forretningsmodel på.

Herefter bliver næste øvelse så, sandsynligvis, at få fundet finansiering til dit projekt, i forbindelse med det vil det være en rigtig god idé at få udarbejdet noget professionelt materiale - wireframes, design, oplæg osv, samt at få indhentet nogle tilbud som du kan tage med når du søger efter en investor.

Det var lidt "kom i gang tips", hvis du har nogle spørgsmål, så er du velkommen til at tage fat i mig

Held og lykke med projektet

//Morten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)