|
hej jeg har for et par dage siden skrevet et indlæg ang. opstart af webshop og er ikke rigtig blevet klogere på om jeg skal få en til at lave siden for mig eller jeg bare skal købe en standard webshop på eksempelvis dandomain? det skal lige siges at jeg ikke er den store IT-haj og leder derfor efter en let platform som er nem at vedligeholde for, at komme igang? hvad vil jeres råd være til ovenstående og hvad er jeres erfaringer med standard webshops?
|
calzaghe:jeg har for et par dage siden skrevet et indlæg ang. opstart af webshop og er ikke rigtig blevet klogere på om jeg skal få en til at lave siden for mig eller jeg bare skal købe en standard webshop på eksempelvis dandomain?
Det vil jo altid være svært for os at træffe en beslutning for dig - det kan du kun gøre selv!
Men udfra din beskrivelse her, så vil jeg da anbefale dig et kompromis: Køb en webshop hos dandomain eller lignende og få en erfaren til at starte den for dig.
Så får du startet på den bedst mulige måde uden at være bundet til leverandør. Du kan senere overtage al vedligeholdelse - eller du kan udlicitere mere og mere, hvis du bliver så ovenud tilfreds med din hjælper.
Det er altid nemmest at købe en standard løsning af en stor udbyder. Du er mere sikker på at tingene fungerer, at der er rimelig support, at virksomheden også eksisterer om et år eller to - men du har ingen garanti. Med den lille udbyder, der har udviklet sit eget shopsystem får du en stor grad af tilpasning - men det har du ikke brug for, for du ved ikke hvad du vil have.
Vælger du en standardshop som f.eks dandomains eller noget bygget på opensource-produktet OsCommerce er du temmelig sikker på at kunne finde en anden hjælper senere, hvis kemien eller samarbejdet bare ikke virker.
Bliv gratis medlem