Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af smykker fra kina

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ønsker at starte en webshop med smykker og har siddet og søgt både i tråde her på amino og på google omkring håndteringen af det, da jeg jo skal sørge for at det efterlever loven på området. Men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde svar på de spørgsmål jeg sidder med.

Jeg havde tænkt mig at gå igennem alibaba og aliexpress her i starten, indtil jeg finder nogle gode fabrikker at samarbejde med, men man kan jo selvfølgelig ikke regne helt med hvad de skriver, men hvordan sikrer man sig så?

- Jeg har simpelthen brug for nogle gode råd fra folk der enten kender til branchen eller er i den, som kan forklare hvordan man griber det an iforhold til indholdet af smykkerne... Tester i dem når i har importeret dem, forlanger i testresultater fra de steder i indkøber, får i det testet inden i importere eller laver man bare nogle stikprøver og i så fald hvordan?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12946
Skrevet kl. 13:49

fitou:
men hvordan sikrer man sig så?

Det bedste er at holde sig helt fra de lande og bruge europiske leverandører.  Hvorfor er det lige du vil købe i Kina? guld og sølvprisen er den samme over hele verden, det er kun timeløn du kan spare noget på.

Det er dig som importør der er ansvarlig for at smykkerne overhoved EU krav til farlige stoffer (metaller ) i produktet. Er der tale om guld / sølv smykker skal du være tilmeldt ædelmetal kontrollen, igen er det dig der er ansvarlig hvis producenten har svindlet med ædelmetal indholdet.

Tilmeldt 18. Jan 12
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:48

Hej Ravn.

Jeg har ikke tænkt mig at skulle have med ægte smykker at gøre og derfor skal prisen også kunne holdes nede, derfor har jeg haft mest kig på kina. Jeg har faktisk haft svært ved at finde europæiske leverandører, men det vil jeg prøve at kigge lidt mere på, for det kan være det kan betale sig i den sidste ende :-)

Men er det gennem ædelmetalkontrollen i får det testet, hvis i importere?

Vil det sige at når først smykkerne ligger hos en europæisk leverandør/grossist og de oplyser mig om at de efterlever reglerne, så ligger ansvaret hos dem og ikke mig eller står jeg stadig til ansvar for at sørge for at få det testet korrekt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)