Hej
Vi er i gang med at ændre selskabsform fra I/S til Aps. I den forbindelse tænker jeg at man vel bør/skal kommunikere dette til ens kunder og leverandører. Er der nogen Aminoer der har erfaring i om der er regler for hvordan og hvad man kommunikerer?
Mange hilsner
Carsten
Så vidt jeg ved så er den eneste forskel på at være et I/S og et ApS måden i hæfter for jeres lån og kreditter...og så mener jeg at i skal indrage ApS i jeres firmanavn....men selve måden i kommunikerer med kunderne på, behøver ikke at være andreledes, så vidt jeg ved. Dog kan jeg forestille mig at i skal snakke med jeres leverandører om det, netop på grund af den anderledes måde, som i hæfter for jeres kreditter på.
Hvis det er, så vil jeg da gerne grave lidt mere i det (har desværre været væk fra det,,,arbejdede ellers meget med det på handelsskolen)
I skal meget klart gøre alle leverandører og alle andre parter I har kontakt med opmærksomme på, at alle aftaler skal bekræftes overført til det nye selskab tydeligt beskrevet som ApS. Gør I ikke det, så vil leverandører og folk i måtte skylde penge, kunne hævde, at I stadigt har personlig hæftelse. I bør få en bekræftelse fra alle der skal overfør aftaler fra jeres I/S til jeres ApS