Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af penge op i mit holding

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

hej 

vi har 2 holdingselskab der ejer et selskab 

hvordan får vi forskellige beløb overført til vores holdingselskaner 

en skal have 200000 og en 500000 kan det bare besluttes og overføres efter regnskabs afslutning

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12

Ja - i forbindelse med årsregnskabet - og i forventning om at I har sambeskatning mellem de relevante driftsselskaber og holding - beslutter generalforsamlingen at udbetale udbytte (fra frie midler = som udgangspunkt opsparet overskud efter betalt selskabsskat) til holding - som jeg så også mener efter normale regler indberettes til skat under udbytte skat  men det må andre lige sige - jeg tror det er sådan selv ved "skattefrit" (efter selskabsskat) udbytte til holding

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:02

Jeg troede at hvis der er 2  holdingselskaber skulle der udtrækkes ligeligt meget hvis de ejer lige meget 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10

hlpcholding:

Jeg troede at hvis der er 2  holdingselskaber skulle der udtrækkes ligeligt meget hvis de ejer lige meget 

sorry - den del af spørgsmålet forstod jeg ikke lige. Jeg troede beløbene var forskellige fordi ejerandel var det. Jeg svarede kun generelt på hvad du skulle gøre når udbytte skulle op. Det med om man kan skæv dele må andre klare - men:

Jeg tror som du - at udbyttet skal besluttes per aktie og derfor vil komme op med samme tal hvis to holding har samme aktiedel - jeg tror ikke du kan bruge det til at fordele overskuddet ulige med

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)