Jeg håber virkelig at der er en eller anden hyper klog aminos som kan forklare (hjælpe) mig her.
jeg fandt tidligere ud af at nogle af mine title tags ikke var indekseret af google efter jeg lagde dem på 5 måneder siden. Nu kan jeg se næsten alle mine kategorier og under kategorier ikke bliver indekseret med det meta jeg har lavet. Er der nogen der kan forklare mig hvorfor og hvordan jeg kan ændre det ?.
dette er bare et lille udsnit af de kategorier som er indekseret med autogenereret meta.
site: www.hundenogkatten.dk
hundekurv
kattehule
hundegodbidder
katteudstyr
hundeudstyr
hundeseler
kradsetræ
og mange flere
HJÆLP HVAD GØR JEG.
Ejer af en lille men ambitiøs webshop med dyreartikler ved navn www.hundenogkatten.dk
Hvis jeg soeger paa google faar jeg "Hundeudstyr - Hundogkatten.dk" som titel.
Da du ikke her noget <Meta title> tag I din kode, har google valgt at bruge din overskrift (<h1>) sammen med dit domaene navn (da hundeudstyr er for kort) - saa vidt jeg kan se.
"Hundeudstyr" som er det din side handler om indgaar ikke I din Meta Description (som ogsaa er lidt kort), saa google har valgt at tage saa meget fra din tekst som der er plads til.
Indsaet et korrekt <Meta title tag> og lav en god description tag hvor hundeudstyr indgaar.
Hvis du kigger på google's sidst cachede version af din hjemmeside, kan du se at de i deres seneste version af kilden har registreret "Hundeartikler og katteartikler fra mærker som k9 og hurtta med billig fragt". Grunden til at dette ikke bliver vist, er at google ikke mener at dette title tag repræsenterer indholdet på siden godt nok.
Det første problem med titlen er at den er for lang. Normalt siger man at titlen maks må være 70 anslag, mens titlen til din forside er 72. Undersøgelser tyder på at den optimale længde ligger mellem 52 og 59 for at google er tilfreds :)
Ud over over, kan det være at google mener du keyword-stuffer dine title tags for meget. Hvis din side ikke har nok autoritet er google lidt mere "mistænkelige" over for dine titler. Det kan være en god idé at tilføje dit brand navn i starten af dine title tags. Et eksempel kunne være: Hundenogkatten.dk | Hunde og katteartikler til en god pris. Eller noget i den stil..