Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du så få taget dig sammen!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har en lille kapital(10 til 15k) og har i lang tid gået og tænkt på, at starte en lille virksomhed op på nettet,

men jeg er i en situation, hvor jeg ikke ved hvad jeg skal beskæftige mig med? Jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte`?

Skal det være tøj, solbriller osv osv.?

Nogle der kan hjælpe

Tak på forhånd!

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:50

Det er jo svært at sige hvad DU skal gå igang med, i forhold til dine kompetencer o.lign. Og hvis det skal være noget nyt og originalt som ikke er set før, tror eg tror desværre at folk oftest vil holde på deres gode ideer. ville jeg ihvertfald gøre hvis jeg havde nogle ;-)

Men det kunne da være spændende at starte en tråd med de løse ideer som forskellige aminoer har, men som de ikke har tid, penge, lyst eller viden til at gøre noget ved. Måske er der andre friske aminoer der kan gribe et par løse bolde og drible videre?

Jeg vil da ihvertfald følge med.

Endnu ikke iværksætter. Læser HA Almen på CBS, indtil ideen og modet kommer. Men så bliver jeg også selvstændig.

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:59

Jeg tror du skal tænke dig grundig om, inden du vælger din webshop. I hvert fald, hvis det er planen at du vil tjene penge på den.

Der er fyldt med netshops, som ikke tjener noget, fordi de ligner alle de andre. Du skal virkelig være god, hvis du vil bryde igennem og jeg tror at det er vigtigt at du er i stand til at skille dig ud fra de andre butikker. Find ud af, hvor du kan tilbyde noget ingen andre har, enten i form af specielle produkter, specialviden eller unik service eller noget helt fjerde. 

Mit bud er, at du vender blikket mod dig selv.

Sæt dig ned med 3 stykker papir og lav en brainstorm.

På papir nr. 1, skriver du alle de ting du intereserer dig for (f.eks. tøj, mode, mobiltelefoner, militærtøj, potteplanter, akvariefisk o.s.v. o.s.v.). Derefter skriver du, hvad det er du synes der er spændende ved hver enkelt ting.

På papir nr. 2, skriver du alt det du har erfaring med (f.eks. hundetræning, ishockey, puzlespil, folkedans, lilleput fodbold o.s.v.).

På papir nr. 3, samler du dine interesser og dine erfaringer, fra de 2 papirer. - Og så beskriver du ud for hver ting, hvad du har at byde på indenfor, hvert område. Hvor har du en specialviden, som andre kan have gavn af.

Hvis du gør det grundigt, så tror jeg at du selv vil kunne besvare dit spørgsmål.

Held & Lykke

/skou

Tilmeldt 15. Dec 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:34

Jeg takker først og fremmest for svaret, men lad os antage at jeg når frem til at sælge sko fx hvordan får jeg fat i leverandører osv?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27

Ja, så bliver vi to jo kolleger eller konkurrenter om man vil ;.)

Så er det noget om at deltage til skomesser og finde de mærker man synes om og snakke med dem der sælger og få nogle aftaler i stand.

Jeg mener at det vigtigste ved nethandel er at man brænder lidt ( eller meget) for det man skal sælge...det gør det også mere sårbart, fordi der kommer følelser med i butikken, men helt fornuftigt, så kræver en opstart masser af energi og virkelyst, og det er der jo som oftest mest af, hvis man virkelig tror på ideen.

Så i gang med at overveje hvad det kunne være sjovt at handle med, hvad bruger du selv eller hvad synes du mangler på net-markedet ?

God fornøjelse !

;-) Stine www.skosnuden.dk

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:55

05emak:

Jeg takker først og fremmest for svaret, men lad os antage at jeg når frem til at sælge sko fx hvordan får jeg fat i leverandører osv?

Ja, her er vi så nået til et spørgsmål, hvor mine kompetencer ikke rækker...

Men jeg er sikker på, at du vil kunne få masser af tips fra andre aminoer, når du har fundet din branche, - så bare klø på Yes

/skou

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 23:27

Med 10 -15 k kommer man ikke langt i forhold til et varelager. Hvis du skal have designet din webshop ude af huset så bruger du nok de første 15-20 på designet.

Men kan du selv lave designet, og du kan noget specielt (som der tidligere er blevet sagt) så er mulighederne store...Men som der også allerede er blevet sagt så bør du finde noget du brænder for først, men interesserer du dig for jetfly, tankskibe eller 4X4 amerikanerbiler... Så er det ikke nemt, så må du finde dig en kategori under.. Men det kan stadig være svært... 

Mange vil mene at det er dumt at gøre det her uden at have en klar vision hvad man vil sælge. Men du har ikke mange andre muligheder, du må prøve at se hvilke leverandører som vil køre med dropshipping leverancer. Det er næsten den eneste måde du kan komme i gang med så lidt penge.

Hvis du er seriøs, og endnu ikke har fundet et produkt at sælge så send mig en PM. Så kan jeg måske hjælpe dig.

mvh 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)