Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af enkeltmands virksomhed, primært udlejning af mig selv til firma.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har i længere tid gået med overvejelsen om at oprette cvr nr. og starte en enkeltmands virksomhed.
jeg har gået som flyttemand i et firma i et stykke tid. som lejer mig ud til andre firmaer som står og mangler en mand.

Men har længe haft tanken om at oprette en enkeltmands virksomhed også selv leje mig ud, det ser ud til at kunne blive en realitet nu.

Da jeg har fået fat i et firma som har masser arbejde og ville kunne leje mig ind i minimum det næste halve år, min plan er at starte med at leje mig selv ind der så meget som muligt. hvis der skulle være dage/perioder hvor det er lidt dødt hos ham, har jeg en anlægs gartner og en murermester som jeg har lavet noget arbejde for tilbage i tiden, der ville jeg evt kunne hjælpe de dage jeg ikke har noget at lave og leje mig ind der.

Mine spørgsmål:

1. Hvad ville være en realistisk pris at tage for at leje mig selv ud, jeg skal hverken medbringe bil eller værktøj bare flyttekraft.

2. er blevet tilbudt 165 i timen er det en i orden løn?

3. er der noget jeg skal tage højde for i kontrakten?

4. hvad vis jeg arbejde mere end 37 timer om ugen, skal jeg så have lavet en aftale ang. ''over arbejde'' eller hvad man skulle kalde det som selvstændig, eller skal jeg bare tage samme time pris?

5. Jeg har en gæld til skat på ca. 135.000 fra en gammel retssag og nogle bøder, er det noget der kan forhindre mig i at oprette Cvr nr?
Hvis ja, er det så muligt at lave en aftale med dem om at betale et hvis beløb også alligevel kunne oprette cvr nummeret?

Mvh NicklasJensen

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 08:40

NicklasJensen:
2. er blevet tilbudt 165 i timen er det en i orden løn?

Det må du selv afgøre!

Jeg synes det er en alt for lav løn hvis du er selvstændig.

Tænk på at du selv skal stå for

feriepenge

pension

forsikringer

sociale goder

Du skal også tænke på at der ikke er noget der hedder barnets første sygedag, eller løn under sygdom osv.

En tommelfingerregel er at du tager den løn du ville forvente som lønmodtager og så ganger den med fx. 1,45. Så har du din kostpris... Hvis jeg var dig ville jeg sørge for at sælge mig selv for MERE end kostprisen :-) 

PS: En helt anden ting er at du bliver nødt til at have mere end en enkelt kunde.... Ellers er det at betragte som proforma virksomhed. Så god idé at leje dig ud til din murer- og gartner bekendte også

De bedste hilsner

Anders

Tilmeldt 23. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:42

Tusind tak for feedback, hvad vil det sige ''betragte som proforma virksomhed''?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58

NicklasJensen:

Tusind tak for feedback, hvad vil det sige ''betragte som proforma virksomhed''?

NicklasJensen:

at man ikke bare selv vælger at fakturere - hvis det faktisk er lønmodtager arbejde - så skal man være lønmodtager med a-skat - det er ikke om man lige laver virksomhed eller skriver noget i en kontrakt - det er det faktiske arbejdsforhold der afgør det - se evt mere om det i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)