Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Låne penge i banken til køb af bankens aktier?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har længe siddet og spekuleret i en underlig selskabsmulighed.

Jeg vil gerne have svar på om nedenstående scenarie ville være smart og muligt:

Stifte et IVS med næsten ingen selskabskapital. Derefter gå ned i banken og låne en masse penge til investering i samme banks aktier.

Satse på en fornuftig stigning og derefter sælge og betale lånet ud og derefter have en masse kapital til rådighed og investere for.

Jeg tænker, at det kan være muligt at låne en stor sum i banken, hvis alle penge bliver investeret i samme banks aktier. Der er jo ingen kæmpe finansiel risiko for nogle af parterne. Banken vil på en eller anden måde vel kun være glade for et sådant lån. Alle penge går til køb af deres aktier.

Ser frem til at høre fra jer,

Mathias

Fra København
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvordan vil du betale renter hvis aktiekursen falder under købsværdi de næste 5 år? 

Lyder ikke som en smart ide :)

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på at det der er en ret dårlig idé.
Jeg kan se hvad du mener, og teorien er såmænd fin. Men det holder ikke i praksis.

Bankens renter på næsten alle typer lån, vil næsten med garanti være højrere end den procentvise stigning på aktierne.

Hvis du vil lege med aktier er det anbefaldelsesværdigt at læse godt om emnet.
Der er bl.a. Både kortsigtede og langsigtede aktiehandler.

Langsigtede er sjældent bæredygtige indenfor danske banker.
Jeg kan ihvertfald ikke finde et eksempel, hvor en dansk banks aktie er steget så eksposentielt, at det har været ret nævnelsesværdigt.

Hvis bare man havde en tidsmaskine, så man kunne tage til tilbage til starten af 0'erne og købe Apple-aktier for en tusse eller to - så ville man være millionær i dag :)

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Kock:

1

Stifte et IVS med næsten ingen selskabskapital. Derefter gå ned i banken og låne en masse penge til investering i samme banks aktier.

Satse på en fornuftig stigning og derefter sælge og betale lånet ud og derefter have en masse kapital til rådighed og investere for.

2

Jeg tænker, at det kan være muligt at låne en stor sum i banken, hvis alle penge bliver investeret i samme banks aktier. Der er jo ingen kæmpe finansiel risiko for nogle af parterne. Banken vil på en eller anden måde vel kun være glade for et sådant lån. Alle penge går til køb af deres aktier.

1 du får ikke et lån uden personlig sikkerhed kan jeg sige

2 Banken har da risiko - de kan da tabe lånet og sikkerhed værdi løs hvis aktier falder og dit selskab i øvrigt går konkurs

DERTIL kommer, at det ikke generelt er en fordel skattemæssigt at eje aktier i selskabsform - det er i de fleste scenarier en fordel at have dem personligt. Det vil du kunne google en masse om - Lagerbeskatning i selskab - ved tab kun fradrag i anden selskabsindkomst (privat kan tage fradrag mod anden skat) m.m.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

øøø hvad sker det hvis bankens aktie falder med 30% pga en ny finanskrise ?

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget i vejen med at geare sin investering så længe man er bekendt med risikoen.

Dog bør du ikke putte alle pengene i én aktie. Bankaktier er i det hele taget ikke noget jeg ville investere i da de har svært ved at tjene penge med det nuværende renteniveau. Samtidig vil hele sektoren ændre sig indenfor få år, da det er et oplagt mål for disruption.

Der en artikel i Politiken om emnet idag http://politiken.dk/oekonomi/ECE2924353/bitcoin-jack-og-de-andre-rebeller-fra-herlev-angriber-bankerne . 

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)