Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer vi igang? Ny drikkevare - ingen penge

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, vi er to unge iværksættere der drømmer om at udleve vores plan om at få et nyt banebrydende produkt på det danske marked.

Det drejer sig om en ny drikkevare, der er både sund og giver dig naturlig energi. 

Vi er dog lidt på bar bund, med hensyn til opstart. Vi har ingen mulighed for at finansiere projektet selv eller tage lån, så derfor søger vi gode råd både til opstart og finansiering.  

Håber der er nogen derude der kan hjælpe. 

Tak på forhånd. 

Esther og Nicoline Big Smile

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 16:05
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:19

Det med finansiering er ret nemt, gør som mange andre iværksættere (mig selv inkl.), tag 1-3 jobs, og spar alle pengene op. Så har i i løbet af et års tid en god opsparing at starte op på.

Når så hjulene er i gang, kan i begynde at snakke med investorer om finansiering af vækst.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:24

Carsten Jacobsen:

Det med finansiering er ret nemt, gør som mange andre iværksættere (mig selv inkl.), tag 1-3 jobs, og spar alle pengene op. Så har i i løbet af et års tid en god opsparing at starte op på.

Når så hjulene er i gang, kan i begynde at snakke med investorer om finansiering af vækst.

Lige præcis... I griner måske af Carsten - men han taler sandt. 

Hvis i på idé stadie skulle lykkedes at finde en investor som tror på idéen, så vil valuationen være så dårlig at i vil komme til at give investor en alt for stor bid af jeres forretning, som senere hen kan være en dræbende faktor i 2. runde når i skal rejse penge igen, til fx at gå ind i andre lande. 

Har i brug for rådgivning, budget gennemsyn etc, så kan i bare smide mig en mail... jh@jannikhansen.co.uk 

Tilmeldt 10. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:59

Tak for de hurtige svar. 

Problemet er dog vi begge studere og ikke har mulighed for at arbejde fuldtid med flere jobs. 

Vi her kontakt til en mulig producent og mangler nu bare et "større" skub i retning af at kunne opstarte hele forløbet. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 17:14

Selvom i er studerende kan i da godt lede efter to studiejob eller deltidsjob :-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:16

NeudeMatcha:
Problemet er dog vi begge studere og ikke har mulighed for at arbejde fuldtid med flere jobs. 

Hvordan har I så tid til at drive en virksomhed?

Finansiering er nok en af iværksætteres største udfordringer, og jo mere man selv kan løfte tidligt i virksomhedens liv, jo bedre står man senere.

Jeg brugte engang hver eneste hverdagsaften på at ringe ud og sælge Falck abonnementer, og hver weekend på at ringe ud og sælge aviser. Det var hårdt og surt tjente penge, men jeg kunne starte op helt uden banklån eller investorer. Det udskød mine planer, men det var ventetiden værd. Er ideen/produktet god nok, er den det også om et år.

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 17:23
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 18:23

Carsten Jacobsen:
tag 1-3 jobs, og spar alle pengene op. Så har i i løbet af et års tid en god opsparing at starte op på.

Ha ha tror du "generation forkælet unge"  gider det, jeg tvivler når man har været vant til at få alt af far & mor. 

Er i øvrigt helt uenig med dig.  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12911
Skrevet kl. 18:29

NeudeMatcha:
Vi her kontakt til en mulig producent og mangler nu bare et "større" skub i retning af at kunne opstarte hele forløbet. 

Jeg er ked af at sige det, men det er altså ikke noget problem at få en vare produceret . Den helt store udfordring som mange ivæksættere  fuldstændig glemmer, er at det er mega dyrt og svært at få sit produkt brandet - i kommer altså ikke bare lige ind på hylderne hos supermarkedskæderne, det kan tage år så hvordan vil i få solgt Jeres produkt ?

Ravn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)