Hej, vi er to unge iværksættere der drømmer om at udleve vores plan om at få et nyt banebrydende produkt på det danske marked.
Det drejer sig om en ny drikkevare, der er både sund og giver dig naturlig energi.
Vi er dog lidt på bar bund, med hensyn til opstart. Vi har ingen mulighed for at finansiere projektet selv eller tage lån, så derfor søger vi gode råd både til opstart og finansiering.
Det med finansiering er ret nemt, gør som mange andre iværksættere (mig selv inkl.), tag 1-3 jobs, og spar alle pengene op. Så har i i løbet af et års tid en god opsparing at starte op på.
Når så hjulene er i gang, kan i begynde at snakke med investorer om finansiering af vækst.
Det med finansiering er ret nemt, gør som mange andre iværksættere (mig selv inkl.), tag 1-3 jobs, og spar alle pengene op. Så har i i løbet af et års tid en god opsparing at starte op på.
Når så hjulene er i gang, kan i begynde at snakke med investorer om finansiering af vækst.
Lige præcis... I griner måske af Carsten - men han taler sandt.
Hvis i på idé stadie skulle lykkedes at finde en investor som tror på idéen, så vil valuationen være så dårlig at i vil komme til at give investor en alt for stor bid af jeres forretning, som senere hen kan være en dræbende faktor i 2. runde når i skal rejse penge igen, til fx at gå ind i andre lande.
Finansiering er nok en af iværksætteres største udfordringer, og jo mere man selv kan løfte tidligt i virksomhedens liv, jo bedre står man senere.
Jeg brugte engang hver eneste hverdagsaften på at ringe ud og sælge Falck abonnementer, og hver weekend på at ringe ud og sælge aviser. Det var hårdt og surt tjente penge, men jeg kunne starte op helt uden banklån eller investorer. Det udskød mine planer, men det var ventetiden værd. Er ideen/produktet god nok, er den det også om et år.
Vi her kontakt til en mulig producent og mangler nu bare et "større" skub i retning af at kunne opstarte hele forløbet.
Jeg er ked af at sige det, men det er altså ikke noget problem at få en vare produceret . Den helt store udfordring som mange ivæksættere fuldstændig glemmer, er at det er mega dyrt og svært at få sit produkt brandet - i kommer altså ikke bare lige ind på hylderne hos supermarkedskæderne, det kan tage år så hvordan vil i få solgt Jeres produkt ?