Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugt firmakortet på en rejse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey guys

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed og jeg er lige kommet hjem fra en opgave i Århus (bor i København)

Mens jeg var af sted har jeg selv skulle købe frokost og aftensmad og det har jeg gjort med mit firmakort - er det forkert det jeg har gjort?

Hvis ikke, hvordan kan jeg evt bogføre det?

Dbh

Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37

Nej - hvis du har været på rejse (som udgangspunkt 24 timer - men også med begrundelsen - en helt tilfældig fjern arbejdsplads som her) så må firmaet betale din frokost og middag - modsat når du er hjemme. Du skal bogføre det som repræsentation eller fortæring - afhænger af programmet - og det skal være på en konto der har KVART moms  da der kun er fradrag for den kvarte moms. En sådan findes i næsten alle programmer omkring repræsentation/fortæring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:37

Har læst på en del af dine indlæg herinde - det er super fedt du gider hjælpe!!

Tusind tak!!

Jeg har et til spørgsmål. Jeg lavede et privatudlæg for en printer, men jeg kom til at overføre 1 krone for meget til min egen konto. Jeg vil meget gerne overføre den ene krone tilbage til firmakontoen, så banken stemmer. Hvordan bogfører jeg det i dinero?

Dbh

Jacob

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01

Du har bogført korrekt beløb - men overført forkert beløb - er det sådan? 

Hvis det er det - så er der to muligheder.

En forkromet hvor du bogfører kredit bank 1 krone (så banken stemmer med det som står nu) og debet - mellemregning tilgode ejer 1 kr

derefter kredit mellemregning tilgode ejer - 1 krone så den går i 0 - og debet bank samtidigt med at du flytter  1 krone fra privat bankkonto til firma bank - og så stemmer alt - 

-----

hvis lille personlig virksomhed - så ville en del nok bare flytte den 1 krone ind i banken fra privat bankkonto så bank stemte og i netbank tekst skrive:- RETTET fejl da jeg flyttede en krone for meget til privat-  og så stemmer bank jo også (dog uden bilag men det fremgår af netbank udtog og er jo lidt i bagatel klassen)

Det er i alle fald helt korrekt at korrigere det med det samme, for bank skal netop altid stemme

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)