Jeg har gået med tanken om, at starte en weshop med salg af t-shirts med eget designet print på.
Jeg har derfor spekuleret på, om ens design på tøjet skal registreres på nogen som helst måde, så evt. konkurrenter ikke kan kopiere ens design?
- det skal lige siges, at printet/designet på tøjet også er virksomhedens logo, (hvis det er relevant viden).
Håber på svar, mvh. Erik
selve det, at du har været først med dit design - og bruger dit logo som på det tidspunkt ikke bruges af andre, er en beskyttelse. Andre må ikke kopiere det
Det at registrere det vil så gøre det lettere/hurtigere/sikre at vinde en sag i retten, men kan du påvise, at du var først med det design, er det dit, og må ikke kopieres af andre - helt automatisk
Jeg har gået med tanken om, at starte en weshop med salg af t-shirts med eget designet print på.
Jeg har derfor spekuleret på, om ens design på tøjet skal registreres på nogen som helst måde, så evt. konkurrenter ikke kan kopiere ens design?
- det skal lige siges, at printet/designet på tøjet også er virksomhedens logo, (hvis det er relevant viden).
Håber på svar, mvh. Erik
selve det, at du har været først med dit design - og bruger dit logo som på det tidspunkt ikke bruges af andre, er en beskyttelse. Andre må ikke kopiere det
Det at registrere det vil så gøre det lettere/hurtigere/sikre at vinde en sag i retten, men kan du påvise, at du var først med det design, er det dit, og må ikke kopieres af andre - helt automatisk
Design er autobeskyttet - som jeg husker det mindst 3 år i EU - jeg mener samme i verden - der er mange sager med modefirmaer i DK (et stort f.eks. ingen nævnt ingen glemt) som har fået bod for kopier af ting fra uden for EU - og det er ikke generelt registreret - de som har mange designs (H&M, Bestseller osv) registrerer ikke alle designs, men man må stadigt ikke stjæle dem
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nej det gør du ikke, men hvis det kun er et print og det er noget som du skal sælge meget af, så ville jeg få det registreret hos patent & varmærke styrelsen,
Det har jeg gjort med mine ting, for som John siger, så hjælper det dig meget i en retssag.