Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man registere sit design?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Jeg har gået med tanken om, at starte en weshop med salg af t-shirts med eget designet print på.

Jeg har derfor spekuleret på, om ens design på tøjet skal registreres på nogen som helst måde, så evt. konkurrenter ikke kan kopiere ens design?

- det skal lige siges, at printet/designet på tøjet også er virksomhedens logo, (hvis det er relevant viden).

Håber på svar, mvh. Erik

Tilmeldt 8. Aug 13
Skrevet kl. 13:58

Ingen som kan hjælpe?

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:12

Er det kun et print ? eller er mange forskællige du skal lave ?

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eriksam:

Hej herinde.

Jeg har gået med tanken om, at starte en weshop med salg af t-shirts med eget designet print på.

Jeg har derfor spekuleret på, om ens design på tøjet skal registreres på nogen som helst måde, så evt. konkurrenter ikke kan kopiere ens design?

- det skal lige siges, at printet/designet på tøjet også er virksomhedens logo, (hvis det er relevant viden).

Håber på svar, mvh. Erik

selve det, at du har været først med dit design - og bruger dit logo som på det tidspunkt ikke bruges af andre, er en beskyttelse. Andre må ikke kopiere det

Det at registrere det vil så gøre det lettere/hurtigere/sikre at vinde en sag i retten, men kan du påvise, at du var først med det design, er det dit, og må ikke kopieres af andre - helt automatisk

læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/Designvaremaerkebeskyttelse.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:24

Cookie - John Hannover:

Eriksam:

Hej herinde.

Håber på svar, mvh. Erik

selve det, at du har været først med dit design - og bruger dit logo som på det tidspunkt ikke bruges af andre, er en beskyttelse. Andre må ikke kopiere det

Det at registrere det vil så gøre det lettere/hurtigere/sikre at vinde en sag i retten, men kan du påvise, at du var først med det design, er det dit, og må ikke kopieres af andre - helt automatisk

læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/Designvaremaerkebeskyttelse.html 

vh John Hannover

Bare lige et tillæg spørgsmål John, gælder det kun Danmark, EU eller hele verden ? 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:30

Design er autobeskyttet - som jeg husker det mindst 3 år i EU - jeg mener samme i verden - der er mange sager med modefirmaer i DK (et stort f.eks. ingen nævnt ingen glemt) som har fået bod for kopier af ting fra uden for EU - og det er ikke generelt registreret - de som har mange designs (H&M, Bestseller osv) registrerer ikke alle designs, men man må stadigt ikke stjæle dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Skrevet kl. 14:42

Tusind tak for svar.

Ronnie - Det er kun 1 print)

Så for at opsummere.

Jeg behøves ikke registrere mit design/logo, hvis jeg bare er den første som bruger det?

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 14:45

Nej det gør du ikke, men hvis det kun er et print og det er noget som du skal sælge meget af, så ville jeg få det registreret hos patent & varmærke styrelsen,

Det har jeg gjort med mine ting, for som John siger, så hjælper det dig meget i en retssag.  

Venlig hilsen.

Ronnie 

Tilmeldt 8. Aug 13
Skrevet kl. 14:48

Okay, super :-)

Kan du huske hvor meget det omkring koster om året? :)

Tilmeldt 10. May 09
Fra  Ronnie Skrevet kl. 15:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et en gangs beløb, og jeg mener at jeg gav 4200 kr. pr. stk. i 2012 

Venlig hilsen.

Ronnie 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)