Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat/løn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har startet et enkeltmandsfirma da jeg arbejder om weekenden.

Det jeg tjener lader jeg stå i firmaet, hvis jeg bruger firmakortet er det kun på udstyr til firmaet jeg trækker ikke løn ud til mig selv.

Jeg har heller ikke skrevet i min skattemappe hvad jeg forventer at tjene om året. Jeg bruger dog halvdelen af det jeg har tjent hvis jeg køber noget .

Så er mit spørgsmål hvad jeg skal jeg betale % af skat hvis jeg ikke trækker løn ud til mig selv men kun køber materialer og udstyr for pengene?
Har ingen fradrag tilbage da alt går til den almendelig løn.

Vil gerne bede om en simpel forklaring som mulig.

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16

Det du køber kan være med fradrag - eller uden - det kan vi ikke vide- Varer giver f.eks ikke fradrag - andre ting kan gøre det fuldt ud - op til 12.800 kr straksafskrivning

Du betaler skat af dit over skud = indtægter minus udgifter - der findes ikke løn i enkeltmands

Læs om fradrag og afskrivninger hvis du vil være klogere på den slags http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/fradrag.html 

At du intet hæver har ingen indflydelse på din skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 15
Skrevet kl. 18:24

Hvor meget skal jeg så betale i % i skat ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47

når fradrag bruges på dit job - så 43% ca - op til du evt når topskat med de ca 56-57%

Du kan læse meget mere om skat og moms og alt andet i sådan en enkeltmands i e-bogen - personlig virksomhed - også om hvorfor hævninger eller indskud ikke betyder noget for skatten i alm- personlig virksomhed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 23:15

Hej M.R
Som udgangspunkt er det ikke muligt blot at lade pengene stå i en enkeltmandsvirksomhed. Alle indtægter skal beskattes som var det løn, selvfølglig med mulighed for at trække dine udgifter til værktøj mv. fra.

Det lyder som om du godt kunne bruge lidt hjælp til at få det opgjort korrekt. Jeg er bogholder, og hjælper gerne med udarbejdelse af regnskab, indberetning mv. hvis nødvendigt. Så er du sikret det bliver gjort korrekt. Du et meget velkommen til at kontakte mig på ds@bschmidt.dk 😊

Vh Daniel

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 7. Nov 15
Skrevet kl. 06:38

Du skal jeg ikke gøre mig klog på noget, men har hørt fra nogen stykker der har arbejde ved siden af sit selvstændig job lige som mig. De gør det, at de lader lortet stå eller kun køber udstyr men bruger aldrig mere end halvdelen end de har tjent. når året så er omme så for de et skattesmæk over deres private årsopgørelse, og betaler så med resten de har til at stå? skulle der så være mere tilbage ja så det overskuddet ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)