Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma adresse på udlejnings bolig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kværndrup
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer. 

Jeg søger et sted at placere min virksomheds adresse, mit ønske er hvis jeg kunne oprette den på min egen adresse, som er ved en privat udlejnings forening. 

Vil det have nogle konsekvenser for min udlejer hvis hun acceptere mit ønske, og jeg har en virksomheds adresse på min bolig adresse.?

MVH

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:38

Hvis du lejer hos en privat udlejer, og denne giver lov til at drive virksomhed fra adressen, så får udlejer ingen problemer. Men vær opmærksom på kommunale regler, som kan forbyde drift af virksomhed fra privatadresser. Normalt er det ikke et problem for "stille" virksomheder, men hellere være sikker. :-)

Tilmeldt 5. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:48

Firstly you should talk to your landlord about this.

WebLinkIndia: Mobile Web design

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 09:13

Så længe det at virksomheden er registreret hjemme hos dig ikke er til gene for udlejer eller de øvrige lejere i ejendommen, så må du gerne gøre det. Også uden udlejers accept. Du må f.eks. godt have kontorvirksomhed hjemmefra, men hvis det medfører støj eller andre gener for naboerne, f.eks. hvis kunderne kommer og besøger dig på privatadressen, så er det ikke sikkert, at du får lov til det.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:56

Søren Vasegaard Andreasen:

Så længe det at virksomheden er registreret hjemme hos dig ikke er til gene for udlejer eller de øvrige lejere i ejendommen, så må du gerne gøre det. Også uden udlejers accept. Du må f.eks. godt have kontorvirksomhed hjemmefra, men hvis det medfører støj eller andre gener for naboerne, f.eks. hvis kunderne kommer og besøger dig på privatadressen, så er det ikke sikkert, at du får lov til det.

spændende. Jeg var helt klar over, at man normalt får lov til kontor uden kunder og støj osv - men det du siger her er nyt. Er du som advokat sikker på, at en udlejer der udlejer til privat - måske med offentlig støtte eller hvad ved jeg - aldrig kan nægte CVR registrering på adressen og kræve - det er udlejning til privat og det er hvad lejekontrakten siger - men at man ALTID som lejer bare kan registrere sit CVR på lejemålet - helt uden risiko som lejer? Jeg mener tilmed at ex AKB/KAB har noget med i aftalen om, at der ikke må være erhverv på lejemålet?

her special side med den type spørgsmål - og citat fra svar https://bl.dk/spoergsmaal-svar/boligorganisationen/sideaktiviteter/erhverv-i-boliglejemaal/ 

Udgangspunktet er, at lejemålet alene må benyttes til beboelse jf. Lov om leje af almene boliger § 79, og overtrædelse heraf kan medføre ophævelse af lejemålet, jf. Lov om leje af almene boliger § 90, stk. 1, nr. 2. I retspraksis foreligger der dog eksempler på, at dagplejevirksomhed (U.1973.197) og lotterikollektion (U.1950.222) er fundet tilladt. Ved vurderingen af om en aktivitet er lovlig, har det bl.a. betydning om den har karakter af erhvervsvirksomhed eller af mere privatretlig karakter.

Decideret erhvervskontor er således ikke tilladt, men en hjemmearbejdsplads i begrænset omfang kan være tilladt.

Det var rart hvis du som advokat kunne give amino brugerne en paragraf eller praksis henvisning som folk så kunne bruge - hvis deres kontrakt siger privat lejemål. Det ville hjælpe mange tror jeg, for der er mange der opgiver et hjemmekontor som CVR adresse i lejemål 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kværndrup
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:15

Tak for dit svar :)

Tilmeldt 13. Jul 17
Indlæg ialt: 1