Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ”kvittering for overførsel” fra kundens netbank, men modtog ingen penge?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde, som det igennem lang tid har været svært at få til at betale, derfor var forudbetaling en forudsætning for at få leveret flere varer.
Da det hastede, accepterede jeg at sende varerne mod at kunden sendte en ”kvittering for overførsel” fra netbank.

Det modtog jeg ganske hurtigt, så jeg har en kvittering, hvor status er:

Oprettet/afsendt den xx.xx.2015 kl. xx:xx af bruger xxxx
    1. håndsgodkendt den xx.xx.2015 kl. xx:xx af bruger xxxx
    2. håndsgodkendt den xx.xx.2015 kl. xx:xx af bruger xxxx

Betalingsdato xx.xx.2015 (Samme dag)
    Hos modtagers pengeinstitut xx.xx.2015 (Samme dag)

Jeg er derfor temmelig forundret over at pengene ikke er modtaget.
Jeg har været i kontakt med kundens pengeinstitut, som bekræfter at kvitteringen er ægte, men de vil ikke fortælle hvorfor jeg ikke har modtaget min penge.

Hvordan pokker kan det lade sig gøre at udskrive en kvittering for en straks-overførsel i Netbank, som efterfølgende ikke finder sted?
Hvis det er muligt at der overhovedt ingen sikkerhed i systemet.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:23

MicroTec:

Jeg har en kunde, som det igennem lang tid har været svært at få til at betale, derfor var forudbetaling en forudsætning for at få leveret flere varer.
Da det hastede, accepterede jeg at sende varerne mod at kunden sendte en ”kvittering for overførsel” fra netbank.

Det modtog jeg ganske hurtigt, så jeg har en kvittering, hvor status er:

Oprettet/afsendt den xx.xx.2015 kl. xx:xx af bruger xxxx
    1. håndsgodkendt den xx.xx.2015 kl. xx:xx af bruger xxxx
    2. håndsgodkendt den xx.xx.2015 kl. xx:xx af bruger xxxx

Betalingsdato xx.xx.2015 (Samme dag)
    Hos modtagers pengeinstitut xx.xx.2015 (Samme dag)

Jeg er derfor temmelig forundret over at pengene ikke er modtaget.
Jeg har været i kontakt med kundens pengeinstitut, som bekræfter at kvitteringen er ægte, men de vil ikke fortælle hvorfor jeg ikke har modtaget min penge.

Hvordan pokker kan det lade sig gøre at udskrive en kvittering for en straks-overførsel i Netbank, som efterfølgende ikke finder sted?

Har du tjekket om det kontonummer der står på kvitteringen er dit. Det kan jo være din kunde rent faktisk har betalt, bare ikke til dig?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 14:24

Næste gang kontrollere du bare din egen konto :-) Det er ret simplet!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 14:31

MicroTec:

Fordi kunden har lavet en overførsel er det jo ikke nogen garanti for at du modtager pengene.  Det sikreste vil altid være at kontrollere at pengene står på din konto. 

hvad med at du kontakter køber og får en forklaring på hvorfor du ikke har modtaget betaling.  er hans forklaring ikke holdbar , så må du true ham med en politi anmeldelse for svindel.  Er godset stadig i transit kan du muligvis stoppe det.

Fra Odder
Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Fra  Escape In Time Skrevet kl. 15:10

Hvis kunden er i overtræk og har økonomiske vanskeligheder, så vil det typisk være banken som har kontrollen over vedkommendes konto.

I dit tilfælde kan det godt være han har forsøgt at lave en straksoverførsel, men den skal så godkendes af vedkommendes bankmand før den går igennem. Sådan var det da jeg arbejdede hos Jyske Bank.

Tilmeldt 2. May 11
Skrevet kl. 15:15

Ravn:

MicroTec:

Fordi kunden har lavet en overførsel er det jo ikke nogen garanti for at du modtager pengene.  Det sikreste vil altid være at kontrollere at pengene står på din konto. 

Jeg havde godt nok en forventning om at at en kvittering fra kunden bank på at pengene ER overført også betød at jeg ville modtage det.
Korrekt at det aller sikreste ville være at vente på at pengene virkelig stod på min egen konto, men det tager 1-2 dage ekstra når jeg ikke har samme bank som kunden

Ravn:
hvad med at du kontakter køber og får en forklaring på hvorfor du ikke har modtaget betaling.  er hans forklaring ikke holdbar , så må du true ham med en politi anmeldelse for svindel.  Er godset stadig i transit kan du muligvis stoppe det.

Har gennem tiden fået så mange røverhistorier af den kunde, netop derfor skulle han forudbetale og netop derfor kontaktede jeg hans bank direkte i håb om at få den rigtige forklaring.
Sjovt nok fastholder banken at kvitteringen er 100% sikker, men lige her er en undtagelse, men de vil ikke fortælle hvordan denne situation er mulig.

Tilmeldt 2. May 11
Skrevet kl. 15:18

Klaus Udbye Agesen:
Hvis kunden er i overtræk og har økonomiske vanskeligheder, så vil det typisk være banken som har kontrollen over vedkommendes konto.

I dit tilfælde kan det godt være han har forsøgt at lave en straksoverførsel, men den skal så godkendes af vedkommendes bankmand før den går igennem. Sådan var det da jeg arbejdede hos Jyske Bank.

Det lyder som en sandsynlig forklaring, men så bude kunden ikke have mulighed for at udskrive en kvittering, som han kan bruge som "dokumentation" over for sine leverandører.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 15:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MicroTec:
Korrekt at det aller sikreste ville være at vente på at pengene virkelig stod på min egen konto, men det tager 1-2 dage ekstra når jeg ikke har samme bank som kunden

Det forstår jeg så ikke, for oprindeligt nævnte du at der var tale om et straks overførsel, der overføres pengene indenfor få min. 

Tilmeldt 2. May 11
Skrevet kl. 15:33

Ravn:

MicroTec:

Det forstår jeg så ikke, for oprindeligt nævnte du at der var tale om et straks overførsel, der overføres pengene indenfor få min.

Kunden har lavet overførslen i samme øjeblik han trykker "Send" (og kan derefter udskrive en kvittering), men da vi ikke har samme bank, kan jeg tidligst se pengene på min konto næste bankdag.

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 15:45

En straks overførelse er der med det samme også mellem banker.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)