Jeg har en kunde, som det igennem lang tid har været svært at få til at betale, derfor var forudbetaling en forudsætning for at få leveret flere varer. Det modtog jeg ganske hurtigt, så jeg har en kvittering, hvor status er: Oprettet/afsendt den xx.xx.2015 kl. xx:xx af bruger xxxx Betalingsdato xx.xx.2015 (Samme dag) Jeg er derfor temmelig forundret over at pengene ikke er modtaget. Hvordan pokker kan det lade sig gøre at udskrive en kvittering for en straks-overførsel i Netbank, som efterfølgende ikke finder sted? |
MicroTec:Jeg har en kunde, som det igennem lang tid har været svært at få til at betale, derfor var forudbetaling en forudsætning for at få leveret flere varer.
Da det hastede, accepterede jeg at sende varerne mod at kunden sendte en ”kvittering for overførsel” fra netbank.Det modtog jeg ganske hurtigt, så jeg har en kvittering, hvor status er:
Oprettet/afsendt den xx.xx.2015 kl. xx:xx af bruger xxxx
1. håndsgodkendt den xx.xx.2015 kl. xx:xx af bruger xxxx
2. håndsgodkendt den xx.xx.2015 kl. xx:xx af bruger xxxxBetalingsdato xx.xx.2015 (Samme dag)
Hos modtagers pengeinstitut xx.xx.2015 (Samme dag)Jeg er derfor temmelig forundret over at pengene ikke er modtaget.
Jeg har været i kontakt med kundens pengeinstitut, som bekræfter at kvitteringen er ægte, men de vil ikke fortælle hvorfor jeg ikke har modtaget min penge.Hvordan pokker kan det lade sig gøre at udskrive en kvittering for en straks-overførsel i Netbank, som efterfølgende ikke finder sted?
Hvis det er muligt at der overhovedt ingen sikkerhed i systemet.
Har du tjekket om det kontonummer der står på kvitteringen er dit. Det kan jo være din kunde rent faktisk har betalt, bare ikke til dig?