Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle erfarne iværksættere? Skabelse af et produkt, men ingen tidligere erfaring.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle inspirerende iværksættere

Jeg har lige fået en idé til et nyt produkt, som jeg gerne vil prøve at skabe, og se hvad det bliver til. Problemet er bare at jeg ikke selv har de nødvendige kompetencer eller skills til selv at lave produktet. Fra tidligere iværksættere som måske har prøvet noget lignende før, har fejlet eller lykkedes, hvad har i så gjort for at realisere skabelsen af produktet, hvis ikke i havde de nødvendige kompetencer til at skabe produktet selv. Hvordan ville i starte? Hvordan ville i sætte produktet i produktion osv? 

Det skal lige siges at jeg er helt ny indenfor dette, så kunne godt bruge et par gode opstartsråd, for viljen er der. :)

Hilsen Thomas

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:56

shalla:
... hvad har i så gjort for at realisere skabelsen af produktet, hvis ikke i havde de nødvendige kompetencer til at skabe produktet selv.

Jeg har investeret tiden i at få de kompetencer jeg manglede. Sat oppe om natten, brugt weekender etc. på at læse blogs, se youtube videoer, eksperimenteret selv etc. 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 18:19

Hejsa Thomas  -  hvad slags produkt er der tale om ?

Jeg har udviklet en Password manager til SAP Konsulenter tidligere (SAPpack), og her startede jeg med selv at begynde at lære den teknologi der krævedes - jeg fandt dog hurtigt ud af at det ikke var en optimal udnyttelse af min tid.

Jeg har længe kørt som konsulent, og for mig gav det økonomisk meget bedre mening at arbejde en time i min konsulent virksomhed, og så finde en (dygtig) offshore udvikler til at tage sig af udviklingen. Han kunne nemt på 1 time nå længere end jeg kunne nå på 10 timer. 

Om det giver mening for dig ved jeg jo af gode grunde ikke - men min erfaring er at man som regel når længst ved at teame op med nogle der mestre den teknologi der er nødvendig for at realiserer produktet, det giver også dig mulighed for at fokuserer på alt det andet uden om, forretningsplan, finansiering, salg og markedsføring, og det er her du skal ligge kræfterne hvis du vil have succes.

Anyway - held og lykke med projektet

//Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43

Jeg kan ikke fuldt ud fortælle om produktet, men det er en teknologi, som nok ikke kræver særlig meget udvikling, eftersom teknologien findes i forvejen, det er bare en anden måde at bruge den på.
Hvor fandt du dine samarbejdspartnere henne? :)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 21:21

shalla:
Jeg kan ikke fuldt ud fortælle om produktet, men det er en teknologi, som nok ikke kræver særlig meget udvikling, eftersom teknologien findes i forvejen, det er bare en anden måde at bruge den på.

Det er som regel den bedste måde at få succes på, "unikke og banebrydende ideer" har det som regel noget vanskeligere en afprøvet teknologi.

Jeg fandt mine samarbejdspartnere på det der, dengang, hed Elance - i dag skal du på Upwork.com i stedet.

Jeg har lavet en blog post om hvad du skal holde øje med hvis du har mod på at bygge dit eget team - den kan du fidne her: http://www.mhn-consulting.com/fa-succes-med-udviklere-fra-hele-verden/

//Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)