Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kone kan ikke få uddannelseshjælp fordi jeg er selvstændig. Hjælp!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min kone går arbejdsløs og er derfor blevet sendt i uddannelses-hjælp igennem jobcenteret.
Hun får så et brev i E-boks om at for at få udbetalt uddannelses-hjælp skal jeg, fordi jeg er selvstændig, hver måned indsende en kopi af mit regnskab til kommunen, hvorefter at min kone så vil modtage betaling indenfor 5 dage.

Når jeg så ringer ind for at høre hvad præcist det er jeg skal sende ind får jeg at vide at det skal være "en revisor-godkendt kopi af firmaets regnskab". Når jeg så forklarer hende at det har jeg ikke råd til får jeg bare at vide at "sådan er lovgivningen".

Jeg driver en meget lille vinduespudsningsvirksomhed med faste kunder og en fast indtjening på omkring 8000 kr. pr. måned inkl. moms og skat.
Det kan da ikke passe at jeg skal ud og bruge flere tusind kr. på at have en revisor til, hver måned, at sidde og lave mit regnskab for at min kone kan få udbetalt uddannelses-hjælp.

Er der nogen der ved hvad vi kan gøre?
Tak

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 12:19

Jeg går ud fra det er personligt ejet?

Løsningen kan måske være at lave et selskab og ansætte dig selv.

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 12:41

Hej Bryan.

Tak for svaret.

Desværre er jeg ikke helt klar over hvad det vil sige at lave et selskab og jeg har en anelse om at det vil være lidt for avanceret for mig at begynde på.

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 13:12

Daniel Bøgel:

Hej Bryan.

Tak for svaret.

Desværre er jeg ikke helt klar over hvad det vil sige at lave et selskab og jeg har en anelse om at det vil være lidt for avanceret for mig at begynde på.

Men hvis det er det der er løsningen er det jo det du må gøre - så ikke afskrive det så hurtigt.

Prøv at spørg kommunen om reglerne ville være det samme hvis du havde et ApS i stedet (kan jeg ikke forestille mig) og læs så op på hvordan man stifter et IvS, du burde kunne få klaret det hele (omdannelse af enkeltmandsvirksomhed til IvS eller lukning af enkeltmandsvirksomhed og oprettelse af IvS for et par tusinde og så har du en langsigtet løsning)

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 13:18

Jeg har aldrig forstået hvad et 'ægteskab' behøver at have at gøre med andre ting, end at man netop bare har valgt at offentliggøre den kærlighed nogen har til hinanden.

Staten, domstolene og alle andre burde slet ikke blande sig. Det er nærmest latterligt og komplet umoderne og har ingen valid mening i et sækulært samfund, når man tænker over det..

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29

Philip Løvland:
u burde kunne få klaret det hele (omdannelse af enkeltmandsvirksomhed til IvS eller lukning af enkeltmandsvirksomhed og oprettelse af IvS for et par tusinde og så har du en langsigtet løsning)

Uddannelseshjælp er jo bare andet udtryk for kontanthjælp til personer under 30 og som ved kontanthjælp er det husstandens indtægt der er afgørende - like it or not. Den er svær at beregne med en der er selvstændig - 

Til forslag om IVS så kan IVS kan ikke dannes ved omdannelse-  det kan kun kontantstiftes

dertil kommer jo en del omkostninger og andre bagdele ved et IVS som ikke nødvendigvis er ved personlig virksomhedhttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html   Jeg tror heller ikke det vil nødvendigvis hjælper i forhold til kontanthjælp at ægtefælle er hovedaktionær i IVS - men det kan man jo spørge om

Jeg synes kravet om MÅNEDLIGT REVISORGODKENDT REGNSKAB lyder ganske langt ude i hampen og tror knapt det kan være sandt - at der skulle være krav om MÅNEDLIGT revideret regnskab i denne forbindelse - Jeg kan sagtens tro de skal kunne følge din indtægt, men det lyder skarpt med krav om MÅNEDLIGT revisor godkendt - Måske månedligt regnskab med bankudtog - og så årligt revideret kunne forhandles?

Kan du ikke bede om at få det skriftligt og sige du vil anke. Læg så brevet op her som link så vi kan se om vi kan hjælpe. Månedligt revideret regnskab - er ikke muligt synes jeg, så kunne man næsten lige så godt kræve lukning ??? 

Uanset hvad - gør alt (din kone skal) for ikke at hænge i et kontanthjælps system ret længe som under 30 årige - også selv om arbejde ikke hænger på alle træer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 19:10

Hej alle.

Der er nu fundet en acceptabel løsning på problemet.
Jeg gik ind på kommunen og snakkede med dem.

Til at starte med fik jeg det samme at vide. Det var først da jeg sagde at så ville jeg opsige mit firma og melde mig til uddannelseshjælp også (et bluff) og samtidig også bad om at få det på skrift at det skulle være et revisorgodkendt regnskab, at der skete noget. Efter at jeg havde sagt det, gik hun (ekspedienten) væk og kom tilbage efter ca. 5 minutter og sagde at det var ok hvis jeg selv lavede en oversigt over indtægter, udgifter og moms og skat for hver måned.

Jeg trak så en oversigt frem som jeg havde lavet hjemmefra og rakte den til hende. Hun skrev et par oplysninger på og sagde at alt var i orden og at min kone skulle modtage pengene på hendes konto inden 5 dage.

Så nu er der styr på det, men det er da fuldstændig åndssvagt at man først får det ene at vide og at det så først er når man beder hende om at lægge hovedet på blokken, at hun gider at undersøge sagen. (Jeg tror lidt at det er den samme som jeg talte med i telefonen i fredags).

Jeg overvejer lidt at indberette en klage til kommunen over det.

Tak for hjælpen og svarerne.. :)

Tilmeldt 21. Jun 14
Indlæg ialt: 330
Fra  Weebio Skrevet kl. 14:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fedt at du fandt en løsning. Jeg tænkte at i stedet for at spilde din tid på en klage, så kunne du jo lave en god blog post her på Amino, med nogle gode keywords, sådan at andre kan finde en løsning, for du nok ikke den eneste med det samme problem og det ville da være fedt at der er nogle andre som kan se at der er en løsning.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)