Hej Min kone går arbejdsløs og er derfor blevet sendt i uddannelses-hjælp igennem jobcenteret. |
Jeg går ud fra det er personligt ejet?
Løsningen kan måske være at lave et selskab og ansætte dig selv.
Hej Min kone går arbejdsløs og er derfor blevet sendt i uddannelses-hjælp igennem jobcenteret. |
Jeg går ud fra det er personligt ejet? Løsningen kan måske være at lave et selskab og ansætte dig selv. |
Få en Gratis Webshop Her <<<<<<
Hej Bryan. Tak for svaret. |
Men hvis det er det der er løsningen er det jo det du må gøre - så ikke afskrive det så hurtigt. Prøv at spørg kommunen om reglerne ville være det samme hvis du havde et ApS i stedet (kan jeg ikke forestille mig) og læs så op på hvordan man stifter et IvS, du burde kunne få klaret det hele (omdannelse af enkeltmandsvirksomhed til IvS eller lukning af enkeltmandsvirksomhed og oprettelse af IvS for et par tusinde og så har du en langsigtet løsning) |
Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring
Jeg har aldrig forstået hvad et 'ægteskab' behøver at have at gøre med andre ting, end at man netop bare har valgt at offentliggøre den kærlighed nogen har til hinanden. Staten, domstolene og alle andre burde slet ikke blande sig. Det er nærmest latterligt og komplet umoderne og har ingen valid mening i et sækulært samfund, når man tænker over det.. |
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Uddannelseshjælp er jo bare andet udtryk for kontanthjælp til personer under 30 og som ved kontanthjælp er det husstandens indtægt der er afgørende - like it or not. Den er svær at beregne med en der er selvstændig - Til forslag om IVS så kan IVS kan ikke dannes ved omdannelse- det kan kun kontantstiftes dertil kommer jo en del omkostninger og andre bagdele ved et IVS som ikke nødvendigvis er ved personlig virksomhed. http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html Jeg tror heller ikke det vil nødvendigvis hjælper i forhold til kontanthjælp at ægtefælle er hovedaktionær i IVS - men det kan man jo spørge om Jeg synes kravet om MÅNEDLIGT REVISORGODKENDT REGNSKAB lyder ganske langt ude i hampen og tror knapt det kan være sandt - at der skulle være krav om MÅNEDLIGT revideret regnskab i denne forbindelse - Jeg kan sagtens tro de skal kunne følge din indtægt, men det lyder skarpt med krav om MÅNEDLIGT revisor godkendt - Måske månedligt regnskab med bankudtog - og så årligt revideret kunne forhandles? Kan du ikke bede om at få det skriftligt og sige du vil anke. Læg så brevet op her som link så vi kan se om vi kan hjælpe. Månedligt revideret regnskab - er ikke muligt synes jeg, så kunne man næsten lige så godt kræve lukning ??? Uanset hvad - gør alt (din kone skal) for ikke at hænge i et kontanthjælps system ret længe som under 30 årige - også selv om arbejde ikke hænger på alle træer vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej alle. |
Fedt at du fandt en løsning. Jeg tænkte at i stedet for at spilde din tid på en klage, så kunne du jo lave en god blog post her på Amino, med nogle gode keywords, sådan at andre kan finde en løsning, for du nok ikke den eneste med det samme problem og det ville da være fedt at der er nogle andre som kan se at der er en løsning. |
Få en Gratis Webshop Her <<<<<<