Hej! Jeg har en kontrakt liggende klar til underskrift med en europæisk producent af sportsudstyr. Jeg skal være distributør og distribuere B2B til den danske detailhandel. Der er rigtig mange spørgsmål som dukker op, både forholdet mellem leverandør og distributør, men endnu flere i forholdet mellem distributør og detailledet: - Hvilken lovgivning regulerer handel mellem distributør og detailhandel? Skal man lave sin egen kontrakt med detailhandlen? - Hvis producenten giver 12 mdr garanti i leverandørkontrakten og den danske købelov giver forbrugeren 24 mdr. Hænger man så som distributør på garantien de sidste 12 mdr.? - Hvilke forsikringer har man brug for? (produktansvar, forsikring af leveringer!!!?) - Hvem kan man få til at gennemlæse kontrakten med leverandøren, advokat? - andre overvejelser i forholdet mellem distributør og detail? På forhånd tak for feedback |
Jullesen:Hej!
Jeg har en kontrakt liggende klar til underskrift med en europæisk producent af sportsudstyr. Jeg skal være distributør og distribuere B2B til den danske detailhandel. Der er rigtig mange spørgsmål som dukker op, både forholdet mellem leverandør og distributør, men endnu flere i forholdet mellem distributør og detailledet:
- Hvilken lovgivning regulerer handel mellem distributør og detailhandel? Skal man lave sin egen kontrakt med detailhandlen?
Dine spørgsmål er lidt svære at svare på uden at kende til betingelserne i den kontrakt du har liggende klar. Spørgsmålet er umiddelbart om du blot skal formidle kontakten mellem producent og detail, eller du køber varen af producenten og derefter videresælger til detailledet?
De fleste af dine spørgsmål afhænger meget af hvordan kontrakten er skruet sammen.