Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærke - logo og navn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er nu meget langt i processen om at starte min egen virksomhed op, men har til gru og ødelæggelse fundet et navn der minder meget om mit.

På hendes side står der 2015 Copyright, den er amerikansk baseret, men den findes ikke i noget copyright register. Jeg skrev herefter til rettigheder.dk, for at få lidt hjælp, men de svarer utroligt langsomt, og virker ikke som om de er meget for at give helt konkrete svar, og har nu, for 3. mail i træk, stået med flere spørgsmål end svar...

Forskellen på vores brands er, at mit hedder "Athletics" til sidst, og hendes hedder "Apparel". Begge har med tøj at gøre, men hendes fokuserer udelukkende på kvindeligt yoga-tøj, men fokus på søde/inspirerende citater, hvor mit er et decideret fitness/lifestyle brand, med stor fokus på pasform, kvalitet og budskab, i materialer og designs som på ingen måde kan sammenlignes med hendes - fashion, moderne, multi-purpose mm.

Hendes Facebook side har godt 8000 likes, og er altså derfor ikke 100% ukendt. Umiddelbart starter jeg op i Danmark, så til Skandinavien, og så gerne at jeg gik internationalt relativt hurtigt.

Er der nogen der ved, om jeg har søgt de rette steder, eller om jeg skal, som rettigheder påpegede, søge efter varemærker, og ikke copyright? Er der noget man kan gøre, eller er det bare "sur røv", på godt gammelt dansk, og i gang med total ændring af virksomhedens budskab/mærke/navn?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:09

Før du gør yderligere, så er det vigtigt, at du starter med at forstå forskellen på varemærke/trademark og copyright/ophavsret. Du kan læse om varemærker her, og du kan læse om copyright her.

Hvis firmaet ligger i USA, så skal du ikke umildbart bekymre dig om noget, da verden er delt op i 4 zoner. Lokale varemærker, dvs f.eks Danmark, EU og World wide. At firmaet ligger i USA, betyder det er udenfor EU, så derfor skal du ikke umildbart frygte noget, da vedkommende dermed skal registrerer et EU varemærke, eller et varemærke i Danmark, og det har de med sikkerhed ikke gjort...

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 13:22

Som jeg læser det bruger du ualmindelig meget tid på det.
Hvis det er et godt navn, ikke en større kæde og der ikke er nogen i Danmark der minder om - Go for it!

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 13:45

Tak for gode svar!

Præcis - men jeg så gerne jeg blev international, og gerne et STORT navn inden for fitness/lifestyle tøj. Navnet bygger på, at man skal vise gensidig respekt, og vil tage kampen op mod alle de fitnessbrands, som fokuserer 150% på folk med 6% fedt og store muskler, så navnet er en meget stor del af mine overvejelser. Men nej - umiddelbart bliver det nok "lokalt" i et stykke tid endnu, men jeg er optimistisk omkring det.

Det har jeg også "fanget" herfra, bare spring ud i det. Men det ville være synd hvis det viste sig, at hun fik ondt i måsen over det. Skal til samtale hos Business Center, de har god erfaring med dette, og kan evt. give tilskud til varemærker, så jeg håber det giver pote.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)