Hvis jeg nu i mit første år som selvstændig låner 100.000 af mig selv, men kun er i stand til at betale mig selv 20.000 tilbage, så jeg stadig "skylder mig selv" 80.000.
Hvad sker der med de 80.000 som jeg skylder mig selv, når man går ind i et nyt regnskab år, hvor tavlen bliver visket ren og man igen starter på 0
Jeg har vel stadig ret til at betalige mig selv tilbage i næste regnskabs år - eller?
Dine ultimo passiver og aktiver for dette år, vil fremgå som start/primo i regnskabet for næste år. Dvs. saldi på disse konti overføres, og er udgangspunkt for næste års drift. Om gælden til dig personligt betales i det ene eller andet regnskabsår, er faktisk underordnet.
Jeg er freelancebogholder. Lad mig høre hvis du har spørgsmål, eller får brug for en til at kigge tingene igennem - så finder vi en god pris :-)
Vh. Daniel
Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!
jeg går ud fra vi taler personlig virksomhed. Der overfører man ikke som sådan underskud til næste års brug - men mellemregning - hvor dit lån skal stå som indskud - overføres - og der vil stadigt stå, at du har nu 80.000 kr som er indskudt
Er det et selskab, så skal der være et lånebrev og der skal beregnes markedsrente du skatte af og selskabet har fradrag for - og så vil det stå under kortfristet gæld, som også overføres til næste år.
Tag mod tilbud fra en af bogholderne - du kan spare penge og bøvl ved det rent ud sagt