Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og hosting i andet land

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne vide om det kan det skade søgeoptimering på Google.no at det norske site er hosted i Danmark?

Håber en af jer kan hjælpe. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 13:51

Mit bud er at det ikke skader. Problemet med hosting i andre lande kan være at man får så lange svartider at Google ikke gider venteSnail og derfor ranker din side lavere...

Min kones side er hostet i tyskland, og den er da ret godt med på de vigtigste søgeord. (Men der er jo ingen der ved hvordan det ville være hvis den lå på en server i DKWhisper

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 14:34

Hvis man ser meget simpelthen på det, rejser en bit på Internettet ca. 100 km / ms (det er lavt sat, men så er der også taget højde for evt.forsinkelser ved rute-opslag og switching). Jeg nægter simpelthen at tro på at 6-7 ekstra ms kan have indflydelse på at google så ikke gider indeksere et website.

En anden ting er, at man i teorien ikke kan landebestemme en IP-adresse nøjagtigt. En IP-adresse allokeret til en virksomhed i Danmark kan sagtens rutes til en server i Sydafrika.

Jeg vil dog ikke afvise at der kan være andre grunde til at et website fra Norge hostet i Danmark ikke skulle blive indekseret - men hastighedsproblemer er det i hvert fald ikke.

Vh.

Christian 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:38

allerup:
Mit bud er at det ikke skader. Problemet med hosting i andre lande kan være at man får så lange svartider at Google ikke gider venteSnail og derfor ranker din side lavere...

Men hvis Google indekserer fra Danmark istedet for fra Norge ville det derimod være en fordel at hoste i Danmark. Nu tror jeg nu næppe at Google indekserer fra nogle af de to lande, så lige det med hastigheden ville jeg nok også se bort fra.

Mvh Jesper

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:41

Marlene Schøler Sørensen:
Jeg vil gerne vide om det kan det skade søgeoptimering på Google.no at det norske site er hosted i Danmark?

Jeg mener at kunne huske fra tidligere debatter her på amino, at du ved at hoste i et andet land ikke vil dukke op på søgningen - "sider fra Norge" eller hvilket land det nu er.  Men i det normale resultat tror jeg ikke det gør nogen forskel om du er hostet et andet sted i verdenen.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:43

Som udgangspunkt sakl du hostes i det land, du vil være synlig i.

Med Google Webmastertools er der netop åbnet nye muligheder for at uploade sitemaps pr. land - og efterfølgende fortælle Google, i hvilket land der ønskes synlighed. Og det ser p.t. lovende ud med de forsøg, vi har kørt indtil nu på i alt 8 lande.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:34

Jeg bør nok lige supplere med, at domænenavnet har en del at sige i forhold til funktionerne i Webmaster Tools. Hvis du har et .dk domæne, tolker Google pr. automatik, at du vil være synlig i Danmark, og det kan du ikke ændre på via Webmaster Tools.

Har du et .as domæne, ved Google også, at dit primære område er American Samoa...

Det betyder, at skal du sælge varer i England og udnytte enhver krog for at opnå maksimal synlighed for englændere, er den bedste vej: Opret et .co.uk domæne og host din engelske hjemmeside på engelsk grund.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)