Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor til virksomhedsomdannelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er appudvikler og startede det op som en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg har nu været så heldig at komme med i et projekt, hvor jeg har fået oprettet et IVS Holding selskab, som ejer en procentdel af et andet Aps.

Da jeg er på SU vil jeg derfor gerne have rykket min enkeltmandsvirksomhed ind under holdingselskabet, så jeg kan lade et evt. stort overskud blive stående der.

Er der nogle som har erfaring med dette? 

Mvh.,

Jakob

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også bare anvende virksomhedsskatteordningen til at spare op med i virksomheden.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

AppMent:
så jeg kan lade et evt. stort overskud blive stående der.
du skal lige være opmærksom på, at det jo er overskud efter skat du kan lade føre over som udbytte til holding - selskabskat betales først - så der spares ikke som sådan skat (du kan også i personlig virksomhed bruge VSO og nøjes med selskabsskat) - men du kan bringe overskud i en form for sikkerhed for kreditorer hvis det er nødvendigt.

Til gengæld får du så også lidt flere krav til årsrapport . offentlighed - krav om erhvervskonto + lovpligtig arbejdsskade forsikring, men det sidste har du allerede NU i dit IVS holding så der kan du nok forhandle en billigere løsning så du ikke får dobbelt op lovpligt arbejdsskade.

I min E-bog om IVS er fordele/ulemper listet sammen med meget andet i DETTE LINK også for det IVS du nu har. 

Du skal dog være opmærksom på, at for at få omdannet din enkeltmands til et selskab, så skal det ske til ApS, idet man ikke kan stifte IVS ved omdannelse - det kan kun kontantstiftes. Det og meget mere, sammen med en masse om både personlig virksomhed og dets fordele - OG ApS også gennemgået i min bog SELVSTÆNDIG i dette link

Du skal overveje nøje, om det er den ene eller anden løsning - forsat personlig virksomhed - eller omdannelse (til APS og krav 50.000 kr frie midler i din enkeltmands - ikke bare i bank men frie beskattede om du vil ) eller evt nedlægge virksomhed og sælger aktiver og goodwill ind i nyt selskab.

Søg evt revisorwww.agera.dk 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Online
Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at gi mig et ring - så giver jeg dig gerne et kvarters gratis rådgivning!

Med venlig hilsen

Tina Jonasen

Din Online Revisor

36960544 / 50244044

http://www.dinonlinerevisor.dk/

Tina Jonasen

ThinkInNewAreas

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)