Jeg sidder for første gang og skal lave en årsrapport for mit ApS. Selve regnskabsdelen har jeg ikke problemer med, det jeg er i tvivl om er, hvad man skriver under punkterne: "generelt", "resultatopgørelse", "balance" og "hovedaktivitet samt regnskabsmæssige og økonomiske forhold". Overskrifterne siger selvfølgelig hvad de skal indeholde, men har svært ved at pejle mig ind på præcist hvad der er vigtigt at skrive? Har prøvet at finde eksempler på årsrapporter, men kan kun finde nogen fra store/større virksomheder, og jeg tænker at min nok ikke behøver være så omfattende, da det er en lille virksomhed med kun mig og en anden. Er der nogen der kan hjælpe, evt. med eksempler? Vh |
Den skal indeholde en del for at opfylde årsregnskabsloven.
Har du styr på opgørelse af skattepligtig indkomst og afsætte skatten i regnskabet?
Der er også krav om nogle specifikke noter.
Skriver du omkring fravalg af revision, det korrekte sted?
Osv
Osv
Det er så at sige desværre ikke bare noget man laver så nemt.