Hej! Jeg er igang med min første forretningsplan. Er startet uden nogen erfaring, og har kastet mig ud i et større projekt. Lidt som Just Eat med en fysisk opfindelse der skal sælges. (størrelsesmæssigt) Har valgt at bruge en skabelon jeg fandt her på Amino - er det klogt? Hvordan undersøger jeg et marked? Her mener jeg.. Jeg har umiddelbar ingen konkurrenter, da jeg her har opfundet den dybe tallerken, hvordan skal det så beskrives i min forretningsplan? Bare ingen konkurrenter? Lidt flere: Hvordan gør jeg med budgetter? Jeg ønsker en investering til dette projekt, så jeg skal have nogle konkrete priser, så langt er jeg. Jeg ved at jeg skal have lavet en opfindelse og en app, skal jeg så kontakte en app udvikler og en ingeniør? Hvilken ingeniør? Min opfindelse er teknisk. Kan det betale sig at lave selv, eller bør jeg få en professionel til at hjælpe mig? Skal jeg være påpasselig? Eller må jeg hellere end gerne kaste min forretningsplan i hovedet på alle mulige investorer? Noget jeg skal tage højde for? Kender i nogle do's and don'ts i forbindelse med min forretningsplan? Alle gode idéer og råd er værdsat! Mange Venlige Hilsner |
Jeg ved ikke helt hvilken skabelon du har brugt, da der vidst er flere? Men i hvert fald, brug det du har lyst til ; bliver det for indviklet ville jeg selv gå i gang med en, med inspiration fra skabelonen muligvis.
Du kan undersøge markedet på mange måder. Start med en målgruppe - altså dem der skal løbe dit produkt. Det går ikke at sige "det er alle", da du løbende skal bruge denne målgruppe til markedsføring.
Nu siger du jo at det er noget ala just eat, så det kan være unge på su, børnefamilier der vil slippe for madlavning mv
Lav et spørgeskema hvor du spørg om de kunne være interesseret i denne service, hvor meget de vil betale og så videre. Dette er nemt elektronisk og kam deles på Facebook/promoveres på facebook
Sikker på di ikke har konkurrenter? Nu skriver du ikke hvad det er, men hvis det er noget lignende just eat er de jo en konkurrent. Ellers kan du spille den af med "mulige konkurrenter"
Hvor meget kan du lave selv af den? Det hele? Så kan det jo Spares væk. Ellers må du jo ud og samle tilbud Fra en masse mennesker som tilbyder den service du efterspørger.
Hvis du vil ud og have en invester skal du være opmærksom på at den skal være helt fyldt med de informationer som du kan finde. En bank er, efter min erfaring, lettere at overtale, men det kommer igen an på hvor stort et beløb vi snakker om.