Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor dumper 'Dinero Crowd' posteringer vedr EU/Verden køb. Hjœlp til afklaring søges.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
Jeg bad min nye revisor (fundet via Dinero's revisor-anbefalinger) gennemgå mit regnskab for at tjekke op på, om jeg har misset noget i forhold til moms osv. 
-
Til min forbavselse har han om-posteret samtlige bilag vedr. køb i udlandet, EU eller Verden, som jeg havde posteret ved anbefaling fra Dinero Crowd. 
-
Nu forsøger jeg at finde ud af om han har ret i at Dinero’s system tager fejl og alle disse køb skal posteres anderledes - eller om mit regnskab var fint som jeg havde lavet det, og dermed ikke skal betale regningen på 2000kr for ompostering af det meste af mit regnskab… Det var jo netop for at undgå besvœr og dyre revisorregninger at jeg har investeret i Dinero Pro...
Jeg spurgte Dinero om råd - de bad mig tale med revisoren. Men jeg har brug for nye øjne på sagen til at hjœlpe mig med vurderingene af rigtig/forkert. 
-
Her et par eksempler, jeg vil spørge om jeres mening, om hvordan de skal posteres:  (Jeg har oprindeligt posteret alt via hjœlp fra Dinero Crowd) 
-
1)
Dropbox (software) købt i Irland:
Posteret som 2100 EU Erhvervelser Ydelser
> revisor omposterer til 7320 køb af software
2)
Shopify (webshop,software) købt i Canada
Posteret som 2200 Ydelseskøb Verden
> revisor omposterer til 7320 køb af software
3)
Internet domaine købt hos Bluehost,  USA
Posteret som 2200 Ydelseskøb Verden
> revisor omposterer til 7320 køb af software
4)
Bøger købt via Amazon, USA
Posteret som 2150 Varekøb verden
> revisor omposterer til 7120 faglitteratur
5)
Togbillet fra lufthavn til hotel i Singapore
Posteret som 2200 Ydelseskøb Verden
> Revisor omposterer som 6400 Transportomkostninger uden moms
6)
Kontorplads i ivœrksœtter-kontorfœllesskab på Bali, Indonesien
Posteret som 2200 Ydelseskøb Verden
> Revisor omposterer til 6400 Diverse transportomkostninger
7)
Hotel i Singapore
Posteret som 2200 Ydelseskøb Verden
> Revisor omposterer til 6400 Diverse transportomkostninger
8)
Apple developer program (license og software til udvikling af Apps) købt i EU
Posteret som  2100 EU erhvervelser Ydelser
> Revisor omposterer til 7320 køb af software
-
-
-
På forhånd tak for jeres input!
-
Mange hilsner,
Tina 
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

-

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina :

Hej Aminoer
Jeg bad min nye revisor (fundet via Dinero's revisor-anbefalinger) gennemgå mit regnskab for at tjekke op på, om jeg har misset noget i forhold til moms osv. 
-
Til min forbavselse har han om-posteret samtlige bilag vedr. køb i udlandet, EU eller Verden, som jeg havde posteret ved anbefaling fra Dinero Crowd. 
-
Nu forsøger jeg at finde ud af om han har ret i at Dinero’s system tager fejl og alle disse køb skal posteres anderledes - eller om mit regnskab var fint som jeg havde lavet det, og dermed ikke skal betale regningen på 2000kr for ompostering af det meste af mit regnskab… Det var jo netop for at undgå besvœr og dyre revisorregninger at jeg har investeret i Dinero Pro...
Jeg spurgte Dinero om råd - de bad mig tale med revisoren. Men jeg har brug for nye øjne på sagen til at hjœlpe mig med vurderingene af rigtig/forkert. 
-
Her et par eksempler, jeg vil spørge om jeres mening, om hvordan de skal posteres:  (Jeg har oprindeligt posteret alt via hjœlp fra Dinero Crowd) 
-
1)
Dropbox (software) købt i Irland:
Posteret som 2100 EU Erhvervelser Ydelser
> revisor omposterer til 7320 køb af software
2)
Shopify (webshop,software) købt i Canada
Posteret som 2200 Ydelseskøb Verden
> revisor omposterer til 7320 køb af software
3)
Internet domaine købt hos Bluehost,  USA
Posteret som 2200 Ydelseskøb Verden
> revisor omposterer til 7320 køb af software
4)
Bøger købt via Amazon, USA
Posteret som 2150 Varekøb verden
> revisor omposterer til 7120 faglitteratur
5)
Togbillet fra lufthavn til hotel i Singapore
Posteret som 2200 Ydelseskøb Verden
> Revisor omposterer som 6400 Transportomkostninger uden moms
6)
Kontorplads i ivœrksœtter-kontorfœllesskab på Bali, Indonesien
Posteret som 2200 Ydelseskøb Verden
> Revisor omposterer til 6400 Diverse transportomkostninger
7)
Hotel i Singapore
Posteret som 2200 Ydelseskøb Verden
> Revisor omposterer til 6400 Diverse transportomkostninger
8)
Apple developer program (license og software til udvikling af Apps) købt i EU
Posteret som  2100 EU erhvervelser Ydelser
> Revisor omposterer til 7320 køb af software
-
-
-
På forhånd tak for jeres input!
-
Mange hilsner,
Tina 

Hej Tina.

Bare for en god ordens skyld arbejder jeg ved Dinero. 

Vi er super kede af at du har haft denne oplevelse. 

Dinero Crowd kan pt. ikke flytte udenlandske omkostninger ned på en konto som normalt trækker dansk moms. Det er selvfølgelig noget vi arbejder med, men vi er ikke nået helt i mål med det endnu.

Rent momsmæssigt har Dinero Crowd håndteret det korrekt. Dvs. dit regnskab er ikke forkert. Den har dog posteret omkostningerne lidt længere oppe i resultatopgørelsen (som vareforbrug istedet for administrationsomkostninger). Det er selvfølgelig ikke det pæneste.

Hvis det var mit eget regnskab havde jeg ikke rykket posteringerne efterfølgende, pga. momsen var korrekt. Men det er selvfølgelig en smagssag.

Håber det giver lidt større forståelse for det :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Den gode John har svaret på samme spørgsmål tidligere:

http://www.amino.dk/forums/t/239035.aspx

Til orientering, posterer jeg som du indledningsvist har gjort :)

De bedste hilsner

Rune

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Tak for dit svar. 

Om det er 'det pœneste' at postere på den ene eller anden måde bekymrer mig ikke :) -Jeg bekymrer mig om, om det vil blive godkendt hvis SKAT banker på døren - og ligenu på den korte bane, bekymrer jeg mig om, om jeg skal betale regningen på 2000kr til revisoren for at have omposteret det hele i forbindelse med at han gennemgik posteringerne med henblik på momsafregning, eller om det simplethen er spildt arbejde og penge ud af vinduet. 

Fx. lyder eksempel 6) og 7) (kontorplads i Indonesien og Hotelovernatning i Singapore) som jeg har posteret som ydelseskøb i verden, helt absurd for mig at det af revisoren bliver omposteret til 6400 Diverse Transportomkostninger...

Skal jeg forstå dit svar om at det 'ikke er det pœneste' og at det er en 'smagssag' som at både revisoren og Dinero har ret? I så fald, kan jeg vel afvise at betale regningen på de 2000kr til revisoren for blot at have flyttet rundt på posteringer uden grund?

Mvh. Tina

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina :
 

6)
Kontorplads i ivœrksœtter-kontorfœllesskab på Bali, Indonesien
Posteret som 2200 Ydelseskøb Verden
> Revisor omposterer til 6400 Diverse transportomkostninger

Hej Tina,

I forhold til momsen falder jeg lidt over eksempel nummer 6. Driver du din virksomhed fra Bali? 

Ud fra teksten i det indlæg læser jeg det som en webshop? I relation til mit første spørgsmål, krydser varerne (hvis det ellers er varer du sælger) ej landegrænse ind eller ud af EU?

 

Grunden til disse spørgsmål er, det er ikke muligt at svare på spørgsmål angående moms (nok specielt dansk moms) uden at vide hvorhenne i verden du rent faktisk er momspligtig.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rune

Tak for dit svar.

Ja, jeg så godt John's svar. -Men min revisor har gjort lige modsat det John her rådede til, og jeg har brug for at finde ud af hvem der ved klar besked... Både for fremtidig posteringer og for at finde ud af, om jeg skal - eller ikke skal betale den regning revisoren har sendt mig på 2000kr for at flytte (unødigt?) rundt på posteringerne... 

-Har du haft en revisor til at tjekke dine EU/Verden posteringer og komme med et bud på om de er rigtige? 

Mange hilsner,

Tina

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tina :

Hej Rasmus

Tak for dit svar. 

Om det er 'det pœneste' at postere på den ene eller anden måde bekymrer mig ikke :) -Jeg bekymrer mig om, om det vil blive godkendt hvis SKAT banker på døren - og ligenu på den korte bane, bekymrer jeg mig om, om jeg skal betale regningen på 2000kr til revisoren for at have omposteret det hele i forbindelse med at han gennemgik posteringerne med henblik på momsafregning, eller om det simplethen er spildt arbejde og penge ud af vinduet. 

Fx. lyder eksempel 6) og 7) (kontorplads i Indonesien og Hotelovernatning i Singapore) som jeg har posteret som ydelseskøb i verden, helt absurd for mig at det af revisoren bliver omposteret til 6400 Diverse Transportomkostninger...

Skal jeg forstå dit svar om at det 'ikke er det pœneste' og at det er en 'smagssag' som at både revisoren og Dinero har ret? I så fald, kan jeg vel afvise at betale regningen på de 2000kr til revisoren for blot at have flyttet rundt på posteringer uden grund?

Mvh. Tina

Hej Tina.

Om regningen skal betales eller ej kan jeg ikke svare på. Jeg kender ikke den aftale i har haft.

Hvis posteringerne ikke var lavet, kunne skat ikke komme efter dig. Modsat har din revisor ret i, at de høre bedre til længere nede i resultatopgørelsen.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for din besked.

Jeg bor i, og driver min virksomhed fra København. 

Jeg opholdte mig arbejdsrelateret 3 uger på Bali , og lejede mig ind i kontorfœllesskab på dagsbasis mens jeg var der,  for at få bedst muligt wifi. 

Min virksomhed sœlger udelukkende digitale ydelser (app-magasin, podcasts, skype-mentoring etc. Der foregår ikke salg af fysiske produkter.

Mange hilsner,

Tina

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tina :

Hej Jesper

Tak for din besked.

Jeg bor i, og driver min virksomhed fra København. 

Jeg opholdte mig arbejdsrelateret 3 uger på Bali , og lejede mig ind i kontorfœllesskab på dagsbasis mens jeg var der,  for at få bedst muligt wifi. 

Min virksomhed sœlger udelukkende digitale ydelser (app-magasin, podcasts, skype-mentoring etc. Der foregår ikke salg af fysiske produkter.

Mange hilsner,

Tina

Tak for afklaringen, det gør det jo nemmere at svare.

I momsmæssig heensende kan jeg ikke forstå alle omposteringerne, dog mener jeg at du ikke selv har posteret eksempel 5-7 på en korrekt konti i første omgang, efter min opfattelse vil disse poster skulle posteres på en konti helt uden momskode.

De andre poster (er efter min opfattelse) placeret på en konto med helt korrekt momskode.

 

Så hvis hele øvelsen fra din revisors side er lavet for at afstemme momsen, så synes jeg ikke helt han har forstået opgaven. (Men det er bare min holdning)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)