Kan man indberettet moms før 1. december vis det er negativt moms man skal have tilbage, eller er det bedst at ventet til 14 dage før den 1 december med at indberette. ??
da det er et spørgsmål om at skal have penge tilbage og ikke betale i denne omgang
du kan indberette så snart et kvartal er færdigt- du vil få en advarsel om at det er et negativt tal - bare for at gøre dig opmærksom på det (og måske skat også kan ha lidt mere OBS) men det har ikke betydning - du indberetter bare - og så får du normalt momsen retur indenfor 8-10 dage - forudsat du har dit CVR korrekt tilknyttet NemKonto i banken
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har en erhvervskonto i banken med tilknyttet nemkonto.
Årsagen til jeg spørg om dette spørgsmål er fordi jeg ved omkring at indberetter man for tidligt ved man skal betale moms kommer det retur jo.... så ville være sikker på det ikke skete noget ved det når det var negativt angivelse ....
Har haft salgmoms men det har ikke overstiget min købsmoms
der sker intet ved at indberette for tidligt- det der kan ske noget ved er at INDBETALE for tidligt - og det kan du jo let komme over, ved at tilmelde din moms til automatisk nets betaling når du indberetter - for så får du penge tilbage ret kort efter indberetning og skal du af med penge, så trækkes de først lige til tiden
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER