Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NDA I forbindelse med at præsentere en app til en dev?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften antyder har ven ven og jeg en rimelig god idé til en app.

Der er ingen af os som på nogle måder har de vilde erfaringer eller er specielt "drevne" inden for den fantastiske verden af teknologi som vi har til rådighed, derfor spørger jeg nu lige herinde inden jeg evt. stikker vores idéer i hænderne på andre.

Vil det være et komplet selvmål at beskrive en app ud i detaljen på en online tråd osv?

Jeg rejser dette spørgsmål fordi der ofte er en tråd hvor der bliver spurgt til app udviklere osv men nærmest intet er beskrevet men det er jo svært at tiltrække de rette mennesker uden at løfte sløret for lidt af det.

Håber en venlig sjæl eller to kan hjælpe!

Fortsat god søndag derude.

Mvh Simon

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:54

Brug en advokat, ellers er jeres NDA stort set ubrugelig i praksis alligevel - dertil kommer at en seriøs udvikler sjældent gider arbejde med NDA'er, da det kan gå udover hans øvrige projekter. Han skal derfor også afstemme med en advokat, hvis han ikke vil tage risikoen.

I min optik er det en tillidssag. Hvis I kun har ideen og intet andet, så har I allerede tabt.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 14:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I stedet for den NDA, så tag nogle møder med de potentielle udviklere, og så vælg dem I stoler på.

Hvis I virkeligt mener det, og vil gå videre med udviklingen, så kan I sagtens tage afsløre detaljer (behøver jo ikke være alle), til dem I snakker med.

Når I så har fundet nogle I stoler på, behøver I ikke en NDA, som det allerede er nævnt vil jeg mene. Der vil selvfølgelig være en risiko forbundet, men al samarbejde indebærer en eller anden risiko, og afslører udvikleren for mange detaljer til en konkurrent (eller løber med idéen selv), er skaden jo sket og I kan alligevel kun ramme ham økonomisk.

Tilmeldt 4. Aug 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:41

Tak for inputs. Det var nok lidt a la det jeg frygtede ville være svarene :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:18

Som jeg plejer at sige, så er det ikke udviklerne, samarbejdsparterne, investorerne etc. man skal være bekymrede over.

Det er snarer de millioner af mennesker som kan se din app så snart den er i App Store, og som derefter i detaljer kan se hvad den går ud på, og frit kan kopiere den.

Det er med apps som med stort set alt andet. Det drejer sig sjældent om at være først med produktet, eller have det bedste produkt. Det drejer sig om at være bedst til at eksekvere den.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)