Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr manglende Girokort

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg har for nyligt fået registreret min virksomhed. Ikke noget A/S I/S men bare en personlig ejet virksomhed.

Jeg ringede til SKAT for at oplyse om foreløbigt overskud, hvor de så registrerede det osv.

Jeg fik af vide at min trækprocent ikke ville blive ændret, men at mit fradrag vil blive sløjfet så skatten kunne blive betalt.

Betyder det så at jeg ikke modtager de giro kort man ellers gør, hvor man løbende betaler skat af det overskud man har angivet?

Jeg har ikke ringet til skat endnu, fordi det tager en krig at komme igennem til dem og det kunne være så fedt hvis der var én herinde der vidste hvordan tingene forholder sig :-).

På forhånd tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:17

Nu er det jo generelt heller ikke sådan, at du skal ringe til skat når du har ændringer til dit forskud eller nye tal. Skat har opfundet en digital løsning som hedder forskudsskema, og har ikke tid til at vi alle ringer ind til dem, hver gang vi har nye tal til forskudsskemaet Big Smile Hvis du forestiller dig, at vi alle ringede til skat, hver gang vi skulle ændre forskudsskema, så ville den lange vente tid bliver - aaaaaaaalen meget længere

Du skal helt enkelt logge på skat og udfylde forskudsskemaet. Du vil kunne gå i kommunikation og bede om udvidet forskud (hvis du ikke allerede automatisk har fået det) og så skriver du det beløb du forventer at få i overskud i 211 (og har du ikke udvidet, så kan du rent praktisk faktisk bare skrive det i 15 i alm. forskud)

Så kan du trykke BEREGN og så ser du præcist hvad din skat bliver - dit fradrag - din trækprocent OG om du får girokort

Hvis den skal som du skal betale af din virksomhed kan rummes i værdien af dit fradrag, så får du ikke girokort. Hvis din skat større end værdien af fradrag, så får du girokort. Helt enkelt beskrevet, så hvis dit overskud regnet per måned for resten af året er større end det fradrag du havde per måned inden ændringen, så før du girokort, ellers ikke.

Du kan læse her hvordan skat trækkes af personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:34

Tak for svaret.

Jeg er skam helt klar over deres digitale løsning og at man kan gøre alt det her selv.

Men grunden til jeg ringede til skat i sin tid, var fordi jeg er usikker på hvilke ting man skal skrive og hvor. Det er super let og simpelt for mange, men det giver ikke altid mening for mig. Derfor blev jeg hjulpet pr. telefon, hvilket jeg synes var super fedt. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44

THO-2720:
Derfor blev jeg hjulpet pr. telefon, hvilket jeg synes var super fedt. :-)
det er det skam også - det var bare til din bemærkning om at du nu håbede vi kunne svare, uden du skulle ringe til skat igen -for det er den type opringninger som er skyld i den ventetid du så også er ærgerlig over.

Du kan se det hele i dit forskud - helt direkte uden opringning. Du vil 100% klart kunne se, om du nu har fradrag tilbage - og har du ikke det - så vil du kunne se B skatte raten som opkræves ved at du får tilsendt et girokort. Da vi vel taler 2015, vil det så være 1 kort til det hele, da der kun er 1 B skatte rate tilbage for året - For 2016 vil det være 10 kort

Her kan du se hvad du  skal skrive hvor i forskud og udvidet selvangivelse - Der er lidt mere end kun overskud som skal fyldes i når du kommer til årsopgørelsen http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/UdvidetSelvangivelse.html 

god vind med virksomheden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)