Hej alle aminoer :) jeg står over for et spørgsmål jeg ikke rigtig kan finde svar på. Derfor kommer i ind i billedet ;) Jeg har en fuldtidsjob og har planer om at starte op SMÅT det første år. Kan det lade sig gøre at bevare dit normale job til A-Skat eller bliver du "Straffet" og kommer på B-skat ? min plan er at tjene kapital op i virksomheden 2016 ved siden af mit normale job. Kan det lade sig gøre? På forhånd tak.
Mvh Murer/struktøren. |
Hej Murer,
Jeg udleder Af dit indlæg at med "småt" så mener du bare i fritiden og så vil du også gerne undgå sort arbejde. Er det korrekt?
Du skal i hvert fald huske at hvis kommer til at omsætte for over 50,000 kr så skal du momsregistreres. Under alle omstændigheder skal du også oprette firma med CVR nummer, tilknytte en revisor med mere.
Så din administrative arbejdsbyrde vil blive noget tungere hvis du omsætter for over 50.000 kr kontra hvis du ikke gør. Jeg antager dog at du som murer nemt kommer over det beløb.
Kan du uddybe lidt mere om hvad du havde tænkt dig? Vil du arbejde hver weekend? Vil du købe firmavogn? Vil du have hjemmeside? Der er mange spørgsmål jeg skal have svar på for at give dig et mere uddybende/konkret svar