Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuldtidsjob og Firma ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer :)

jeg står over for et spørgsmål jeg ikke rigtig kan finde svar på. Derfor kommer i ind i billedet ;) Jeg har en fuldtidsjob og har planer om at starte op SMÅT det første år. Kan det lade sig gøre at bevare dit normale job til A-Skat eller bliver du "Straffet" og kommer på B-skat ? min plan er at tjene kapital op i virksomheden 2016 ved siden af mit normale job. Kan det lade sig gøre? På forhånd tak.

Mvh Murer/struktøren.

Fra Odder
Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Fra  Escape In Time Skrevet kl. 19:10

Hej Murer,

Jeg udleder Af dit indlæg at med "småt" så mener du bare i fritiden og så vil du også gerne undgå sort arbejde. Er det korrekt?

Du skal i hvert fald huske at hvis kommer til at omsætte for over 50,000 kr så skal du momsregistreres. Under alle omstændigheder skal du også oprette firma med CVR nummer, tilknytte en revisor med mere.

Så din administrative arbejdsbyrde vil blive noget tungere hvis du omsætter for over 50.000 kr kontra hvis du ikke gør. Jeg antager dog at du som murer nemt kommer over det beløb.

Kan du uddybe lidt mere om hvad du havde tænkt dig? Vil du arbejde hver weekend? Vil du købe firmavogn? Vil du have hjemmeside? Der er mange spørgsmål jeg skal have svar på for at give dig et mere uddybende/konkret svar

Fra Odder
Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Fra  Escape In Time Skrevet kl. 19:12

Glemte at skrive at jeg ikke kan udtale mig om det med A-skat og B-skat da jeg ikke er sikker nok i min sag.

Tilmeldt 24. Oct 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:16

"småt" er ment som ( ingen løn, kun kapital til at jeg/vi går all-in 2017 )

Vi skal have oprettet cvr nummer!! revisor kommer også på.

Men hvordan forholder det sig til skat? ryger mit fradrag osv?

- Arbejde Fredag og lørdag ( som sagt kapital til det for alvor går i gang )

- ingen firma bil

- hjemmeside vil komme løbende af 16

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:19

Som udgangspunkt fungerer dit fuldtidsjob lige som normalt. Dit fradrag kan dog blive sænket, hvis du har overskud i din virksomhed, da du her kan betale skatten til virksomheden gennem dit fradrag, hvis du har angivet det på forskudsopgørelsen. Men du mister ingen penge i forhold til før, fordi så har du jo til gengæld et overskud fra virksomheden.

Så du taber intet ved at starte en virksomhed ved siden af dit fuldtidsjob.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De gange hvor jeg har startet virksomhed op ved siden af et nornalt lønmodtagerjob (hvilket jeg har gjort to gange) har det været ret simpelt:

Min faste løn blev stadig afregnet og A-skattet og udbetalt helt som den plejede.

Det jeg tjente i min egen virksomhed (enkeltmandsvirksomhed) blev jeg besktattet af som B-indkomst.

Så det var faktisk ret simpelt og til at finde ud af. Så det skal ihvertfald ikke være det som forhindrer dig i at starte op :-)

/Jesper

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)